مجری شبکه بی.بی.سی در مصاحبهای که با اوباما انجام داد درباره موضوعاتی مختلف صحبت به میان آورد اما سوالات بسیاری باقی ماند که می توانست آنها را بپرسد اما چنین نکرد.

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع رسانی " ضدجنگ " انگلیس می نویسد: " اندرو مار " از شبکه بی بی سی پیش از سفر هفته جاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس مصاحبه طولانی را با وی انجام داد و درباره موضوعاتی مانند اسامه بن لادن، پاکستان، افغانستان و اسرائیل صحبت کرد اما سوالات بسیاری باقی ماند که وی می توانست آنها را بپرسد اما چنین نکرد.

در ادامه به ۱۰ مورد از این سوال ها اشاره می شود:

۱ - شما تعداد حملات هواپیماهای بدون سرنشین را که بوش دستور انجام آن را در پاکستان صادر کرده بود، دو برابر کردید و هر ساله بر تعداد کشته های غیرنظامی افزوده می شود. آیا از این بابت متاسف یا پشیمان نیستید؟

۲ - چرا بردلی منینگ ۲۳ ساعت در روز را در سلول انفرادی می گذراند و شبها حتی لباس زیرهایش را از وی دریغ می کنید؟ آیا این انسانی است؟

۳ - شما پیش از ریاست جمهوریتان متعهد شده بودید که جریمه های فوق العاده را متوقف کنید و نکردید. چرا؟

۴ - آیا شما فکر می کنید با توجه به حمایت سالانه ۵-۶ میلیارد دلاری از اسرائیل، آمریکا می تواند از میانجی گری در توافق صلح خاورمیانه دست بکشد؟

۵ - چرا به سفیر خود در سازمان ملل دستور دادید که قطعنامه این سازمان در تایید سیاست آمریکا علیه ساخت شهرک های غیرقانونی اسرائیلی را وتو کند؟

۶ - با توجه به اینکه جنگ در افغانستان را تشدید کرده و جنگ جدیدی را بر فراز آسمان های لیبی به راه انداخته اید، تاکنون به این فکر کرده اید که آیا شایستگی نامزدی جایزه صلح نوبل را داشته اید؟

۷ - آیا شما به تعهد اولیه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در جولای سال جاری پایبند هستید؟

۸ - چرا زندان گوانتانامو هنوز بسته نشده است؟ چه کسی مقصر است؟

۹ - آیا شما به داشتن " روابط ویژه " با انگلیس معتقد هستید؟ چنین روابطی بر چه پایه ای استوار است؟(آیا شما از تغییر سیاست ها درباره " بریتیش پترولیم " متاسفید؟)

۱۰ - پاسخ شما به افرادی که می گویند شما باید اسامه بن لادن خلع سلاح شده را دستگیر و دادگاهی می کردید، چیست؟