استمداد دروازبان تیم ملی بحرین از درون زندان

به گزارشافکارنیوز،پایگاه خبری مرآه البحرین اظهار کرد: انقلاب بحرین که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ رقم خورد هیچ گروه و طایفه و قشری را در جامعه بحرین مستثنی نکرد، پیر و جوان، زن و مرد، روحانی و تاجر، کارمند و ورزشکار همه در کنار هم علیه ظلم و ستم رژیم آل خلیفه به پا خاستند تا منادی حق و حقوق مشروع و بر حق خود شوند. در این میان ورزشکاران سهم بسزایی در این انقلاب ادا کردند و از جمله این ورزشکاران باید از «یونس الحاضر»، دروازبان تیم ملی بحرین است که حکایتی ویژه دارد و در مطلب زیر به آن پرداخته شده است.

خانواده «یونس الحاضر»، دروازبان ۲۲ ساله تیم ملی بحرین تماسی تلفنی از یونس دریافت کردند که وی در آن از آنها درخواست کمک می‌کرد و می‌خواست او را نجات دهند.

«یونس الحاضر» در این تماس تلفنی به خانواده‌اش گفته بود که احساس می‌کند، روح از بدنش در حال خارج شدن است، توان هیچ حرکتی را ندارد. حتی توان باز کردن چشم‌هایش را هم ندارد، همه تصاویر در برابر تکراری است و آنقدر ناتوان شده که حتی نمی‌تواند بنشیند و اینکه حتی در خواب هم سرگیجه دست از سرش بر نمی‌دارد و در پایان بار دیگر تاکید کرده بود که او را نجات دهند.

دوستش که در این تماس تلفنی در کنارش قرار داشت، برای خانواده‌ «یونس الحاضر» توضیح می‌دهد که حال فرزندشان روز به روز رو به وخامت می‌گذارد. صورتش پریده رنگ می‌نماید و نیرو و توانس تحلیل رفته و از خوردن غذا امتناع می‌کند و حتی بر از جا برخاستن هم دوستانش به او کمک می‌کنند و خلاصه کلام اینکه او توان انجام هیچ کاری را به تنهایی ندارد و در این میان مسئولان زندان تنها به انتقال او به درمانگاه بیمارستان و دادن داروهای مسکن و وصل کردن سرم اکتفا می‌کنند، بدون اینکه بهبودی در وضعیت جسمانی وی مشاهده شود.

دیدار با خانواده


در ۲۶ سپتامبر گذشته خانواده «یونس الحاضر» طبق موعد مقرر به دیدار فرزند خود در زندان «الحوض الجاف» می‌روند، اما با کمال تعجب مشاهده می‌کنند که تونس در حالی که دو نفر از دوستان هم بندش زیر بغل وی را گرفته‌اند و او توان هیچ حرکتی ندارد، نزد آنها می‌آید، پاهایش توان تحمل پیکر نحیفش را نداشتند و همین که دوستانش زیر بغل او را رها می‌کنند تا خود سرپا بایستد، بر زمین می‌افتد.

پدرش گریان فریاد می‌زند: پسرم با تو چه کردند؟ نشانه‌های بیماری و خستگی و عدم تمرکز در تمام طول مدت دیدار و ملاقات خانواده با «یونس الحاضر» کاملا قابل ملاحظه بود.

این وضعیت در دیدارها و ملاقات‌های بعدی خانواده «یونس الحاضر» با فرزندشان در حالی تکرار می‌شد که هر بار بر وخامت حال وی افزوده می‌شد و اوضاع به حدی رسید که وی در آخرین ملاقات‌ها دیدار با خانواده‌اش را رد می‌کرد تا وی را در این حالت نبینند و همین موجب شده بود تا نگرانی «یونس الحاضر» درباره سرنوشت فرزندشان دو چندان شوند.

خانواده «یونس الحاضر» می‌گفتند که فرزندشان از بیماری مزمن صرع رنج می‌برد و اسناد و مدارک پزشکی در اختیار دارد که ادعاهای انها در این خصوص را اثبات می‌کند و اینکه وضعیت جسمانی «یونس الحاضر» طی ۳ ماه گذشته هر روز رو به وخامت گذاشته و درخواست‌های آنها برای آزادی وی و پناه بردن و روی آوردن به موسسات و نهادهای مدافع حقوق بشر راه به جایی نبرده، اگرچه به آنها در این خصوص وعده کمک و بازنگری در وضعیت جسمانی وی داده شده بود.

به اعتقاد خانواده «یونس الحاضر» وضعیت فرزندشان از زمانی رو به وخامت گذاشت که مسئولان زندان ۴ ماه است که مانع از مراجعه وی به پزشک متخصص می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که وی از داروهای مخصوصش استفاده کند و تنها به دادن داروهای مسکن اکتفا می‌کنند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه «یونس الحاضر»، دروازبان تیم ملی فوتبال بحرین را در دسامبر سال گذشته میلادی هنگامی بازداشت کردند که وی قصد داشت، گذرنامه‌اش را تمدید کند.

دستگاه امنیتی بحرین در آن زمان یونس الحاضر را بازداشت و به اتهام دست داشتن در قتل و تجمعات مردمی و ایجاد آشوب و هرج و مرج و تجاوز و تعدی به نیروهای امنیتی با سیخهای آهنین تحت بازجویی و بالطبع انواع و اقسام شکنجه و آزار و اذیت قرار دادند و با وجودیکه هیچ دلیلی برای اثبات این اتهامات وجود نداشت و او نیز به هیچ یک از اتهامات وارده به او اعتراف نکرده است، با این حال دستگاههای امنیتی از آزاد کردن وی امتناع میکنند و جایگاه وزرشی و وخامت اوضاع جسمانیاش هم نتوانسته است موجب شفاعت وی نزد حکومت بحرین شود و یونس الحاضر همچنان در زندانهای رژیم آل خلیفه در شرایط بسیار بد جسمانی به سر میبرد.