نگرانی ریاض از بازگشت افراطی ها به عربستان

به گزارشافکارنیوز،نشریه تایمز انگلیس گزارش داد، دولت عربستان به دلیل اینکه تعداد زیادی از جوانان این کشور برای جنگ علیه دولت دمشق به سوریه رفته اند، در وضعیت هشدار قرار دارد.

این نشریه گزارش داد، تعداد جهادیست های سعودی که برای جنگ به سوریه رفته اند خیلی بیش از انتظار مقاماتعربستاناست و نگرانی از خطرهای بازگشت این افراد به خانه در میان این مقامات وجود دارد.

مقامات سعودی می گویند، بیش از هزار نفر از این کشور برای جنگ به سوریه رفته اند. اما سازمان های اطلاعاتی غربی پیش از این گزارش داده اند که تعداد جهادیست های سعودی در مناطق درگیری نزدیک به سه هزار نفر می شود.

تایمز همچنین گزارش داد تعداد زیادی از افرادی که در عربستان به مرگ محکوم شده اند هم اکنون در کنار گروه مسلح مخالف در حال جنگ علیه دولت سوریه هستند.

سوریه نزدیک به سه سال است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است، بر اثر این خشونت ها تاکنون تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده اند.

دولتسوریه همواره اعلام کرده است که ناآرامی های این کشور توسط برخی دولت های غربی و منطقه ای برنامه ریزی و هدایت می شود. در همین زمینه گزارش های زیادی وجود دارد که نشان می دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.