تیموشنکو برای درمان به آلمان می رود

به گزارشافکارنیوز،رویترز اظهار کرد: یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین و رهبر مخالفان که پس از سقوط دولت ویکتور یانوکویچ از زندان آزاد شده است از کمردرد رنج می برد و قصد دارد برای ادامه درمان خود به بیمارستانی در برلین مراجعه کند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیش از این از تیموشنکو برای سفر به این کشور و مداوای پزشکی دعوت کرده بود.

بر اساس این گزارش روز شنبه ساعاتی پس از برکناری یانوکویچ از سوی پارلمان تیموشنکو از بیمارستانی که در آن تحت نظر بود آزاد شد و در جمع طرفداران خود سخنرانی کرد. تیموشنکو در سال ۲۰۱۱ به اتهام سوء استفاده از قدرت و عقد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر اوکراین بوده به ۷ سال زندان محکوم شده بود.

حزب تیموشنکو اعلام کرده است که وی قصد دارد پس از برگزاری نشست این حزب در روزهای ۶ و ۷ مارس به برلین سفر کند. گرچه تیموشنکو در سخنرانی خود در جمع طرفدارانش اشاره ای به برنامه های آتی اش نکرده ولی به نظر می رسد وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ می آماده می شود. بحران سیاسی اوکراین تاثیر منفی شدیدی بر وضعیت اقتصادی این کشور داشته و کیف را در آستانه ورشکستگی اقتصادی و مالی قرار داده است.