امیدواری برای تنظیم موافقتنامه جامع هسته‌ای تا ۲۰ ژوئن

به گزارشافکارنیوز،درچارچوب گفتگوهای جاری ایران و روسیه، امروز سه تن از معاونین وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید نمودند.

طی این ملاقاتها سرگئی ریابکوف معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه و نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای، ایگور مورگولف معاون منطقه ای وزارت امورخارجه روسیه و ایگور برادچیکف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور دریای خزر، درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با سنایی، رایزنی و تبادل نظر نمودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران طی دیدار با سرگئی ریابکوف با اشاره به نقش مثبت روسیه در روند مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: با شروع مذاکرات، روابط اقتصادی اروپا با جمهوری اسلامی ایران تحرک بیشتری یافته و تبادلات اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران رو به افزایش است ولی چنانچه این مذاکرات به رفع کامل تحریم ها منجر نگردد، فلسفه چنین مذاکراتی زیر سئوال خواهد رفت.

ریابکوف نیز ضمن اشاره به مذاکرات خوب و سازنده ایران با گروه ۱ + ۵ در اولین دور مذاکرات توافق نهایی در وین، در خصوص آینده این مذاکرات گفت: امیدواری برای تنظیم یک موافقتنامه جامع هسته‌ای تا ۲۰ ماه ژوئن وجود دارد.

سنایی در دیدار با ایگور مورگولف نیز روند همکاری سیاسی و اقتصادی دو کشور، سفر روسای جمهور و دیگر موضوعات دو جانبه را مورد بررسی قرار داد.

پیگیری موضوعات مرتبط با رژیم حقوقی دریای خزر نیز محور اصلی ملاقات سنایی با ایگور برادچیکف بود.