اسرائیل منتظر پاسخ «قاسم سلیمانی» است نه حزب الله
گروه بین الملل -

دبکا فایل در گزارشی مدعی شده است که در طول دوشنبه شب، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه حمله کرده است. در این حمله هوایی که برای نخستین بار در سه سال گذشته رخ می دهد، از موشک های هسته ای ساخت روسیه استفاده شده است که یک کلاهک ۴۸۰ کیلوگرمی را حمل می کند و تاثیرش دارای طیف ۷۰کیلومتری است.

به گزارشافکارنیوز؛ اطلاعاتی از تاثیرات این حمله در دست نیست. به گفته منابع لبنانی هدف این حمله، ۵پایگاه حزب الله در بقاع لبنان بوده است. با این حال منابع مختلف اهداف مختلفی را از این حمله ذکر می کنند.

به گفته یکی از این منابع، این حمله هوایی پس از آن انجام شد که بنی گانتز، ژنرال صهیونیستی در سفر به بلندی های جولان، از نزدیک شاهد عملکرد سلاح ها و مهمات ساخت ایران بود. در واقع این حمله از ناراحتی ها و نگرانی های اسرائیلی ها بوده است.

دبکا فایل در ادامه گزارش خود نوشته است که هدف از این حمله شخص دیگری بوده است؛ ژنرال قاسم سلیمانی. حاج قاسم سلیمانی دستور داده است تا با هرگونه حمله هوایی اسرائیلی ها مقابله شود. بنابراین هدف اسرائیل از این حمله هوایی بیش از آنکه خود لبنان یا سوریه باشد، انتظار برای اقدام تلافی جویانه(ژنرال قاسم سلیمانی) است.

دبکافایل مدعی شده است که قاسم سلیمانی مسئول مداخله نظامی ایران در سوریه، عراق و مقاومت فلسطین است!

با اینحال روزنامه تایمز اسرائیل، هرگونه حمله هوایی رژیم صهیونیستی را به لبنان و سوریه تکذیب کرده است.