ناتو امروز اوضاع اوکراین را بررسی می‌کند

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری «نووستی» اظهار کرد: " آندرس فوگ راسموسن " دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعلام کرد که شورای ناتو، بالاترین ارگان این سازمان، امروز، یکشنبه در نشستی فوق العاده در بروکسل به بررسی اوضاع در اوکراین خواهد پرداخت.

شب یکشنبه دولت اوکراین طی درخواستی رسمی از سازمان ناتو خواست تا استفاده از همه امکانات برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور و دفاع از شهروندان اوکراینی را مورد بررسی قرار دهد. " آندری دشیتسا " کفیل وزارت امور خارجه اوکراین شب گذشته در جمع خبرنگاران این مسئله را اعلام کرده است.

" کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای خواستار حل و فصل بحران در اوکراین، تنها از راه‌های مسالمت آمیز شد.

در بیانیه اشتون آمده است: من از دولت فدراسیون روسیه می‌خواهم تا از اعزام نیروی نظامی به اوکراین جدا خودداری کرده و دیدگاه خود در مورد اوضاع این کشور را از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت آمیز بیان و مورد بررسی قرار دهد. من از همه طرفین درگیر در بحران سیاسی در اوکراین تقاضا دارم تا از خشونت و تشدید وخامت اوضاع دست برداشته و از طریق مذاکره و بر اساس قواین بین‌المللی به حل و فصل اوضاع بپردازند.

ضمن اینکه " باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا در جریان مذاکراتی تلفنی با " فرانسوا اولاند " رئیس جمهور فرانسه و " استیون هارپر " نخست وزیر کانادا به بررسی اوضاع پیرامون اوکراین پرداخته و رهبران ۳ کشور مواضع خویش در قبال بحران در این کشور را هماهنگ نمودند.

اوباما، اولاند و هارپر بر اهمین مواضع واحد جامعه بینالمللی در قبال بحران در اوکراین و حمایت از حقوق بینالملل و توسعه دموکراتیک اوکراین تاکید کرده و وعده دادند تا همه تلاش خود را برای ثبات اوضاع در این کشور بکار بندند.