به گزارشافکارنیوز،به نقل از خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: رسانه‌های دولتی روسیه و مقامات حزب حاکم این کشور مدعی شدند که افراد مسلح در اوکراین به وحشت‌آفرینی مشغولند.

رسانه‌های تحت کنترل کرملین تصاویری را با هدف بی‌اعتبار کردن مقامات جدید کی‌یف و تاکید بر خشم مردم روسیه از خشونت‌ها علیه روس زبان‌های اوکراین، پخش کردند.

تلویزیون روسیه در اقدامی ناگهانی حتی اعلام کرد که پخش زنده مراسم اعطای جوایز اسکار را لغو کرده تا بر تحولات اوکراین تمرکز داشته باشد.

آندری نچایف، وزیر اقتصاد سابق روسیه در اظهار نظری که در اینترنت منتشر کرد، گفت: جنگ تبلیغاتی شبکه‌های دولتی روسیه عنان گسیخته شده است.

شبکه خبری " روسیه ۲۴ " با هدف دامن زدن به اتهام دخالت بین‌المللی در اعتراضات کی‌یف به پخش آنچه که اعتراف یک جوان روس که مدعی بود مخالفان اوکراینی به او پول داده‌اند تا تک تیرانداز آنها باشد، پرداخت.

وی خاطرنشان ساخت: در اوکراین مزدورانی به کار گرفته شدند و آنها از کشورهای مختلف از جمله آمریکا و آلمان ‌آمده و یونیفرم‌های نظامی یک شکل به تن دارند.

وی تاکید کرد که از بابت افشاگری‌هایش نگران تلافی علیه خود است و رهبران اعتراضات اوکراین را متهم کرد که افراد را به زیرزمین برده و آنها را می‌کشند.

این جوان روسی که گفته می‌شد اسمش " ولادیسلاو " است در حالی نشان داده شد که تحت بازجویی بازرسان روسی قرار داشت و گفته شد که در منطقه مرزی بریانسک در مرکز اوکراین دستگیر شده است.

مجری اخبار شبکه روسیه ۲۴ هشدار داد که مزدوران اکنون عازم منطقه کریمه هستند و هدف آنها کاملا مشخص است. آنها می‌خواهند به موج جدید بحران در این منطقه دامن زده و اقدام به غارتگری کنند. همین شبکه با فرماندار منطقه بلگورد در مرز اوکراین مصاحبه کرد در حالی که او هشدار می‌داد جمعی از افراد مسلح اکنون در حال رفتن به سمت کریمه هستند و روز شنبه یک بزرگراه منتهی به کریمه را مسدود کردند.

این گزارش‌های تهدیدآمیز ظاهرا با هدف دامن زدن به ترس پخش شدند.

شبکه یک روسیه نیز روز یکشنبه یک گاف خبری داد و اقدام به انتشار گزارشی در خصوص هزاران تن از اوکراینی‌ها که به ادعای مقامات روسیه خواهان پناهندگی در این کشور شده‌اند کرد، در حالی که در تصاویر این گزارش نشان داده می‌شد خودروها برای ورود به کشور لهستان صف بسته‌اند!

شبکه یک تلویزیون روسیه همچنین در یک تغییر برنامه در دقیقه ۹۰، پخش زنده مراسم فرش قرمز اسکار را لغو کرد و اعلام کرد که به دلیل حجم زیاد اخبار مربوط به وضعیت جمهوری خودمختار کریمه و اوکراین این کار را انجام داده است.

این شبکه گفت که مراسم اسکار را روز سه‌شنبه پخش خواهد کرد.

یکی از خبرنگارانی که قرار بود در پخش مراسم جوایز اسکار از این شبکه اظهار نظر کند عنوان کرد که مقامات این شبکه به او گفته‌اند که برای برنامه‌های صبحگاهی خود به جای وی از سیاستمداران دعوت کرده‌اند.

قانونگذاران ارشد روسیه نیز روز یکشنبه بر وحدت ملی در این کشور در حمایت از پوتین تاکید کردند.

لئونید استاتسکی، یکی از قانونگذاران حزب حاکم " روسیه متحد " گفت: وضعیت اوکراین باعثاتحاد همه اعضای جامعه مدنی روسیه شده است.

وی در اظهاراتی که توسط خبرگزاری نووستی منتشر شد، گفت: همه بی‌تردید از حمایت از مردم ما در اوکراین و عدم اجازه به اینکه زبان روسی و روس‌ها از اوکراین بیرون رانده شوند، حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد که بحران اوکراین موجب تقویت هر چه بیشتر قدرت رئیس‌جمهور روسیه که تصمیمی بموقع و شجاعانه اتخاذ کرد، شد.

حزب روسیه متحد روز یکشنبه یک راهپیمایی در حمایت از مداخله نظامی روسیه در اوکراین در مرکز مسکو برگزار کرد و در این راهپیمایی مردم اوکراین را یک ملت برادر خواند که نیازمند حمایت و حفاظت روسیه هستند.