اسد: هدف کری، از بین بردن مساله فلسطین است

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اظهار کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از کمیسیون خارجه پارلمان اردن به ریاست ناهض حتر، بر اهمیت هیات‌های مردمی که متشکل از نخبه‌ها و دانشمندان مختلف هستند و برای خلق جنبش‌های مردمی در کشورهای عربی تلاش می‌کنند، تاکید کرد و آن را مساله‌ای اساسی برای مقابله با خطرها و توطئه‌هایی که منطقه را هدف قرار داده، دانست.

وی تاکید کرد: ملت سوریه به رغم جنگ خصمانه‌ای که در معرض آن قرار دارند همواره در کنار اردن می‌ایستند و برای حفظ هویت ملی کشور اردن تلاش می‌کنند.

اسد بار دیگر مخالفت خود را طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا در خصوص برقراری صلح میان فلسطین ورژیم صهیونیستی اعلام و تاکید کرد که هدف این طرح تلاش برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان " کشور یهود " و از بین بردن مساله فلسطین است.

از سوی دیگر هیات پارلمان اردن پایداری سوریه را مساله‌ای اساسی برای شکست توطئه‌ای که کشورهای عربی با آن مواجهند دانسته و اعلام کرد: آنچه که ملت سوریه با آن مواجهند مقدمه‌ای برای محقق شدن طرح‌های کشورهای غربی در منطقه از جمله طرح کشور جایگزین برای فلسطینی‌ها و پایمال کردن حق بازگشت فلسطینی‌های آواره به سرزمینشان است.

اعضای این هیات همچنین تاکید کردند: یکی از اهداف کابینه اردن تمرکز افکار عمومی بر مساله مبارزه با تروریسم نه تنها در سوریه بلکه در کل منطقه است و ملت اردن هرگز نمیپذیرد که به هویت و ملت سوریه لطمه وارد شود.