درخواست قاضی مصری برای دستگیری اعضای حماس

به گزارشافکارنیوز،سایت اینترنتی النشره اظهار کرد: زکریا شلش، رئیس دادگاه کیفری استان الجیزه مصر اعلام کرد: حکم دادگاه مبنی بر ممنوع‌الفعالیت کردن جنبش حماس در مصر ایجاب می‌کند که به هیچ یک از اعضای این جنبش اجازه ورود به مصر داده نشود و هر یک از اعضای آن که در کشور باشند بازداشت شوند.

وی در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: این حکم از قبل قابل پیش‌بینی بود به ویژه آنکه بر همان پایه و اصولی است که دادگاه در حکم پیشین خود جهت ممنوع‌الفعالیت کردن اخوان المسلمین در پیش گرفته بود.

در همین راستا، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که تصمیم دادگاه مصر برای ممنوع الفعالیت کردن جنبش حماس کاملا سیاسی و باطل است.

وی خاطرنشان کرد: این حکم با تبلیغات مغرضانه رسانه مصر علیه جنبش حماس همسو است و ما مخالفت خود را با این تصمیم اعلام می‌کنیم.

موسی ابومرزوق تصریح کرد: جنبش حماس مقر یا فعالیتی در مصر ندارد و این حکم به معنای آن است که حاکمان مصری از نقش این کشور در حمایت از مساله فلسطین شانه خالی کرده‌اند و این امر نشانگر خصومت آشکار علیه مقاومت بوده و در راستای خدمت‌رسانی به اسرائیل است.

در همین حال، محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش حماس نیز خاطرنشان کرد: پس از صدور حکم دادگاه مصر جهت ممنوع الفعالیت کردن جنبش حماس، مصر نقش خود را در برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات آشتی میان فتح و حماس از دست داد.

این رهبر جنبش حماس خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات مصر میداند که حماس هیچ رابطهای با اوضاع داخلی این کشور ندارد اما با این وجود تلاشهایی برای بد جلوه دادن ما صورت میگیرد و این امر نشان میدهد که توطئهای بسیار بزرگتر از تلاش برای ممنوع الفعالیت کردن حماس وجود دارد.