عضو جمعيت ملي تغيير مصر، با اشاره به نشست "جي ۸ " در فرانسه با محور به اصطلاح کمک مالي به مصر و تونس از نقشه اين گروه براي مصادره انقلاب هاي عربي در راستاي منافع خويش خبر داد.
کریمه حفناوی جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ۸ کشور بزرگ صنعتی(جی ۸) و در راس آنها آمریکا، همواره از رژیم های دیکتاتوری تونس و مصر علیه مردم این کشورها حمایت می کردند اما وقتی مطمئن شدند که انقلاب ها در این کشورها به پیروزی رسیده است به ناچار از این رژیم ها دست کشیدند.
وی گفت: این کشورها اما در مواجهه با دیگر انقلاب های منطقه همچنان سعی می کنند تا با انجام اصلاحات اندک در برابر خواسته های مردم بایستند و رژیم های دیکتاتوری فعلی را حفظ کنند.

نشست ۸ کشور صنعتی جهان در فرانسه

رهبران ۸ کشور صنعتی جهان(جی ۸) روز پنجشنبه در شهر سیاحتی دوویل در شمال فرانسه گرد هم آمدند تا در نشست دو روزه به اصطلاح موضوع کمک اقتصادی به دموکراسی های نو ظهور جهان عرب را مورد بررسی قرار دهند.
اگر چه اعلام شده که قرار است در این نشست کمک اقتصادی به مصر و تونس بررسی شود اما به نظر می رسد کشمکش میان کشورهای غربی و اقتصادهای در حال توسعه جهان، بر سر ریاست صندوق بین المللی پول بخش اصلی این نشست را به خود اختصاص دهد.
در این نشست که امروز(جمعه) به پایان می رسد گفته می شود که اختصاص یک بسته چند میلیار دلاری برای کمک به بازسازی مصر و تونس مورد تایید قرار خواهد گرفت.
قیام های عمومی در کشورهای عربی، تنظیم مقررات اینترنت و آینده نیروی اتمی هم در این اجلاس دو روزه به بحثگذاشته می شود.
رهبران آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در این نشست همچنین درباره اقتصاد جهانی و تغییرات اقلیمی بحثمی کنند.

غرب درصدد دور زدن انقلاب های عربی

عضو جمعیت ملی تغییر مصر، با اشاره به بررسی مساله انقلاب های عربی در نشست جی۸، کشورهای غربی را به تلاش برای دور زدن انقلاب های مردمی عربی متهم کرد و گفت: رژیم اشغالگر امروزه از روی کار آمدن نظام های عربی ملی و دموکرات که علیه منافع و سیاست های خصمانه آن اقدام کنند، در هراس است.
وی با بیان این که کشورهای بزرگ همواره در تلاش برای غارت ثروت های منطقه و حفظ منافع خود هستند؛ خاطرنشان کرد: رژیم های مستبد منطقه از حمایت غرب برخوردارند زیرا همواره درخدمت منافع غربی ها و بویژه آمریکا در منطقه هستند.
حفناوی با اشاره به تلاش های گسترده برای دور زدن انقلاب های عربی اظهار داشت: نه فقط عناصر باقی مانده رژیمهای سابق بلکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در تلاش برای سرنگونی انقلاب ها و بازگرداندن رژیم های سابق هستند تا مبادا این انقلاب ها به سایر کشورهای عربی کشیده شود.
وی هشدار داد که قدرت های بزرگ در صدد هستند از دموکراسی در کشورهای عربی در حد خدمت به منافعشان حمایت کنند.

غرب اموال غارت شده ملت های منطقه را بازگرداند

عضو جمعیت ملی تغییر از کشورهای غربی خواست تا اموال غارت شده ملت های انقلابی منطقه که توسط رژیم های سابق در بانک های این کشورها سپرده گذاری شده است را بازگردانند.

هراس از روی کارآمدن نظام های دموکراتیک عربی

حفناوی اظهار داشت: اسراییل امروز از آشتی فلسطینی و بازگشایی معابر و گذرگاه ها و موضع قاطعانه مصر در قبال آن رعب و وحشت دارد.
وی گفت: غرب به خوبی درک کرده است که روی کار آمدن نظام های دموکراتیک و ملی در کشورهای عربی علیه منافع اسراییل، شهرک سازی و یهودی سازی قدس خواهدبود.
حفناوي تاکيد کرد که ملت هاي منطقه بر تحقق آزادي، عدالت، استقلال، کرامت، شکوفايي و توسعه اصرار دارند و هيچ گاه از اين موضع خود عقب نشيني نخواهند کرد.