به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت ؛ ماجرا از آنجا شروع شد که شرول نحاس وزیر ارتباطات لبنان که قصد داشت از ساختمان مرکز تلفن ثابت لبنان دیدن کند که به یکباره با هجوم نیروهای سازمان شعبه اطلاعات وزارت کشور وابسته به سعد حریری مواجه شد و به وی اجازه بازدید از این ساختمان داده نشد.

گفته می شود در یکی از طبقات ساختمان مرکزی شرکت اجیرو(مرکز تلفن ثابت لبنان) شبکه تلفن همراه غیر قانونی مستقر شده است.

این شبکه تلفن همراه قادر به پذیرش ۵۰ هزار مشترک است که تاکنون اطلاعی از تعداد مشترکین آن و اصولا نوع فعالیت این شبکه در دسترس نیست.

برخی اطلاعات نیز حاکی از امکان شنود مکالمات تلفنی شهروندان لبنانی و قابلیت شنود مکالمات تلفنی شهروندان سوریه از طریق این شبکه است.

شرکت اوجیرو(مرکز تلفن ثابت لبنان) هر چند یکی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت ارتباطات لبنان محسوب می شود اما به دلیل وابستگی مدیر این شرکت به سعد حریری، با وزیر مربوطه چندان هماهنگ نیست، ضمن اینکه به لحاظ وجود برخی پرونده های مالی در این شرکت که با حریری ارتباط مستقیم دارد، حریری تمایلی به اشراف وزیر ارتباطات بر این شرکت ندارد.

براین اساس بازرسی وزیر ارتباطات به دلیل ممانعت ماموران امنیتی سازمان شعبه اطلاعات وزارت کشور به سرانجام نرسید، و وزیر ارتباطات در اعتراض به اقدام غیر قانونی این نهاد امنیتی در مصاحبه مطبوعاتی از وزیر کشور خواست تا به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل و با اقدامات غیر قانونی نهادهای امنیتی زیرمجموعه خود برخورد کند.

درپی این درخواست وزیر کشور از " اشرف ریفی " رئیس سازمان امنیت لبنان خواست تا زمینه را برای بازدید وزیر ارتباطات از ساختمان فراهم کند که با نافرمانی نهاد زیرمجموعه خود مواجه شد و این اقدام " ریفی " به استعفای زیاد بارود وزیر کشور انجامید.

در حالیکه کشمکش بین مسئولان لبنانی همچنان ادامه دارد، گفته می شود از دیشب، ‌ بسته هایی متعددی با پوشش امنیتی از این ساختمان خارج شده است.

این رفتار غیرقانونی نهادهای امنیتی وابسته به سعد حریری پرسشهای متعددی را در خصوص ماهیت اصلی این شبکه تلفن همراه غیرقانونی در محافل سیاسی و مطبوعاتی لبنان ایجاد کرده برخی اخبار نیز حاکی از احتمال برگزاری تجمعی در برابر این ساختمان است.