پايگاه اطلاع رساني 'صحوه نت' يمن روز شنبه نوشت:پس از آن كه همه ورقهاي بازي علي عبدالله صالح رييس جمهور يمن در مهار بحران اين كشور ناكار شد وي تصميم گرفت مناطقي در استان 'ابين' را به افراد مسلحي تسليم كند كه گفته مي شود از اعضاي القاعده هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه اطلاع رسانی، این در حالی است که صالح قبلا نیز پادگان هایی را در منطقه ' جعار ' بدون هیچ دلیلی به این گروه واگذار کرده بود.

منابع رسانه ای اخیرا گفتند که دستگاه امنیت ملی یمن از هفته گذشته شروع به مسلح ساختن افرادی تندرو در استان ابین کرده و اعلام کرده که هدف از این کار مقابله نیروهای امنیتی و ارتش با اعضای القاعده است.

این منابع اعلام کردند که صالح تلاش می کند بار دیگر با برگه القاعده بازی کند تا به این وسیله بتواند مواضع سازمانهای بین المللی را که در هفته گذشته از وی خواستند به سرعت قدرت را واگذار کند، تغییر دهد.

خبرنگار صحوه نت در ابین گفت که افراد مسلح امروز به مکانهای دولتی و امنیت در شهر زنگبار مرکز این استان حمله کرده و توانستند به راحتی بر این مکانها مسلط شوند.

زنگبار دومین شهری است که نظام یمن به رهبری عبدالله صالح مدعی است اعضای القاعده در آن مسلط شده اند و نیروهای ارتش و دستگاه امنیت وابسته به صالح بدون هیچ دلیلی این شهر را ترک کرده و به شهر جعار عقب نشینی کردند و به همین دلیل بین نیروهای مسلح در این شهر سلاح تقسیم شد و پس از آن که کارخانه ۷ اکتبر که انبار سلاح بود منفجر شد و ۱۵۰ تن نیز در این حادثه کشته شدند سلاحهای آن نیز غارت گردید.

علی عبدالله صالح رییس جمهور یمن چهار بار اعلام کرد حاضر به امضای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت در یمن است ولی در آخرین لحظه شرایطی را مطرح کرد و از امضای آن سر باز زد.

مردم يمن چندين ماه است كه با برگزاري تظاهرات ميليوني خواستار بركناري صالح و سران نظام وي و محاكمه آنان هستند.