دومین روز از محاصره مسجد الاقصی توسط نظامیان صهیونیست

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری سما اظهار کرد: شاهدان عینی گفتند که نظامیان صهیونیست بامداد امروز با تشدید محاصره مسجد الاقصی از ورود مردان زیر ۵۰ سال به این مسجد ممانعت کردند و به همین دلیل ده‌ها نفر از آنها در مقابل دروازه‌های مسجد الاقصی و راه‌های منتهی به آن نماز صبح را به جا آوردند.

شاهدان عینی همچنین گفتند که نیروهای اشغالگر از ساعات اولیه صبح امروز از ورود همه شهروندان حتی نگهبانان این مسجد و کارکنان ممانعت کردند و با وجود اینکه نگهبانان کارت‌های شناسایی خود را به این نیروها نشان داده بودند اما آنها را حدود یک ساعت و نیم در مقابل دروازه‌های مسجد الاقصی نگه داشته و پس از انجام اقدامات پیچیده اجازه دادند آنها در محل کار خود مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر مستقر در دروازه‌های مسجد الاقصی از ورود ۵۰۰ طلبه دختر و پسر مدارس دینی الاقصی به کلاس‌های خود و همچنین ورود مدرسان به این کلاس‌ها ممانعت کردند.

نگهبانان مسجد الاقصی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر رأس ساعت ۷:۳۰ صبح به گردشگران اجازه دادند از طریق باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شوند و یک فرد افراطی و فرزندش به همراه دو تن از نیروهای اطلاعاتی نیز به مسجد الاقصی یورش بردند.

بر پایه این گزارش، روز گذشته نیز نیروهای اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده و به سمت نمازگزاران بمبهای دودزا و گلولههای پلاستیکی شلیک و ۷ نوجوان را در قدس بازداشت کردند.