دادنا: در حالی یک مقام گمرک عربستان سعودی از سرطان زا بودن ۲۰ درصد پارچهها و لباسهای وارداتی به این کشور پرده برداشته است که می توان گفت یکی از اصلی ترین خریدهای زائران ایرانی از عربستان، البسه و پارچه است.

به گزارش دادنا، سالهاست که خرید سوغاتی به یکی از اجزای جداناپذیر سفر زائران ایرانی که به عربستان می روند تبدیل شده است و کمتر زائری را می توان پیدا کرد که به یک چمدان بسنده کرده باشد.

متاسفانه در سالهای اخیر حتی در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از زائران به جای آنکه زمان خود را صرف زیارت کنند در مراکز خرید مختلف مکه و مدینه در حال خرید و چانه زنی هستند.

بحثدیگر هم خرید اجناس بی کیفیت چینی است که در این کشور به فروش می رسند و زائران بدون توجه به کیفیت این اجناس تنها برای اینکه از قافله خریدهای ارازن قیمت جا نمانند تبدیل به مشتریان پروپاقرص این اجناس شده اند.

پارچه و البسه کالای اصلی در سبد خرید زائران ایرانی حج به خصوص در مدینه است و محال است که در چمدان مسافری که از عربستان آمده است این اقلام را پیدا نکرد.

حالا با اعلام این خبر که ۲۰ درصد پارچه و البسه در عربستان سرطان زا هستند، سوالهای زیادی ایجاد می شود؛ اینکه آیا تاکنون هم پارچه و البسه ای که از عربستان خریداری شده اند چنین خصوصیتی را داشته اند؟ آیا دیگر نباید به سراغ خرید پارچه و لباس در عربستان رفت؟ و اینکه چگونه می توان این کالاهای سرطان زا را تشخیص داد؟

اصلا باید منتظر ماند و دید با اعلام چنین هشداری بالاخره زائران ایرانی از خریدهای میلیونی در عربستان منصرف می شوند یا اینکه روند قبل را همچنان مصرانه ادامه می دهند؟