احمدی‌نژاد: اوباما " اشتباه بزرگی " در حق ملت ایران مرتکب شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، " محمود احمدی‌نژاد " در کنفرانس مطبوعاتی در شانگهای چین گفت: مهمترین مشکل، دولت آمریکا است و ما هیچ مشکلی با دیگران نداریم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: من فکر می‌کنم که اوباما اشتباه بزرگی در حق ملت ایران مرتکب شد، وی می‌داند که قطعنامه هیچ تاثیری ندارد، وی خیلی زود وی متوجه خواهد شد انتخاب صحیحی نکرده و مسیر روابط دوستانه با ملت ایران را مسدود کرد.
رئیس جمهور ایران گفت که آمریکا درصدد بلعیدن خاورمیانه است.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود گفت: این واضح است که آمریکا با بمب اتمی مخالف نیست چون آنها رژیم صهیونیستی در منطقه[خاورمیانه] دارند که دارای بمب هسته‌ای است.
آنها تلاش دارند تا رژیم صهیونیستی را نجات دهند اما رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند و محکوم به " فنا " است.
محمود احمدی‌نژاد در این کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از ساختار سازمان ملل گفت که شورای امنیت سازمان ملل به " ابزار دیکتاتوری " تبدیل شده است.
رئیس جمهور ایران ادامه داد که تحریم جدید سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای تهران هیچ تاثیری نخواهد داشت.
احمدی‌نژاد با محکوم کردن قطعنامه شورای امنیت علیه ایران گفت که اعضای شورای امنیت می‌خواهند که انرژی هسته‌ای را در انحصار خود نگهدارند.
رئیس جمهور ایران که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، اضافه کرد: ما همیشه گفتیم گه شورای امنیت ابزاری در دستان آمریکا است. این[شورای امنیت] دموکراتیک نبوده و ابزاری برای دیکتاتوری است.
احمدی‌نژاد پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌ آمریکا علیه ایران را که چهارشنبه در شورای امنیت به تصویب رسید را " برگه‌ای بی‌ارزش " توصیف کرد که هیچ تاثیری بر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.
وی گفت: برخی کشورها معتقدند که با تضعیف و تهدید دیگر ملت‌ها می‌توانند قدرتمند شوند. آنهایی که فکر می‌کنند می‌توانند به استیلای خود از طریق تهدید ادامه دهند در حال مرتکب شدن اشتباه بزرگی هستند، دوره تهدید و اجبار بسر آمده است.
همچنین " محمود احمدی‌نژاد " روز جمعه در بازدید از بخش ایران اکسپوی چین با انتقاد شدید از برخی قدرت‌های جهانی که دارای تسلیحات اتمی هستند، گفت: کشورهای هسته‌ای به دیگران حتی اجازه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را نمی‌دهند.
رئیس جمهور ایران که این سخنان را در " روز ایران " در اکسپوی شانگهای مطرح کرد، ادامه داد: برخی از آنها از بمب‌های تخریب‌ کننده استفاده کرده‌اند، آنها مرتکب استفاده از این تسلیحات شده‌اند اما آنها به دیگران اجازه استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای را نمی‌دهند.
وی اضافه کرد: آنها می‌خواند علم و فناوری را در انحصار خود نگهدارند تا از منافع خود محافظت کنند.
انتهای پیام / + +