سازمان ملل درخواست تشکیلات خودگردان را پذیرفت

به گزارش افکارنیوز، «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل روز پنج‌شنبه از پذیرش درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت در ۱۳ نهاد و پیمان بین‌المللی خبر داد.

آقای بان با بیان اینکه فرم درخواست‌ها «به شکلی درست و مناسب» پر و ارائه شده بود، گفت این درخواست‌ها پذیرفته شده و سازمان ملل تمام ۱۹۳ عضو را از پذیرش درخواست تشکیلات خودگردان مطلع کرده است.

«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل هم در هفته جاری اعلام کرده بود که «دولت فلسطینی» رسما روز ۱۲ اردیبهشت به عضویت ۱۳ نهاد و پیمان از مجموع ۱۵ نهادی که درخواست عضویت آن را داشت، درمی‌آید. به گفته وی، تشکیلات خودگردان به زودی درخواست‌های دیگری را نیز برای عضویت در دیگر نهادها به سازمان ملل ارائه می‌کند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دو هفته قبل در واکنش به تعلل رژیمصهیونیستی در آزادی چهارمین گروه ۲۶ نفره از اسرای فلسطینی، درخواست عضویت در ۱۵ نهاد و پیمان بینالمللی را به سازمان ملل ارسال کرد. این اقدام با واکنش تند اسرائیلیها مواجه شده است. یک مقام اسرائیلی امروز اعلام کرد که تلآویو حدود ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را در اعتراض به این اقدام بلوکه کرده است.