«کودتا اساس خرابکاری» شعار مصری‌ها علیه السیسی

به گزارش افکارنیوز، اعتراضات علیه شورای نظامی حاکم در این کشور امروز بار دیگر آغاز شد و معترضان در شهرهای مختلف بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت با عنوان «کودتا اساس خرابکاری» برگزار می‌شود که در طول هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که با تروریستی معرفی شدن اخوان المسلمین نیروهای امنیتی اقدام به مصادره اموال رهبران و دارایی‌های این جماعت کرده اند و امروز هم دو نفر از اعضای اخوان کشته شدند.

امروز معترضان در دو استان الشرقیه و المنیا در اعتراض به رویکرد امنیتی نظامیان حاکم در قبال مخالفان کودتا، علیه عبدالفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و وزیر دفاع سابق شعار سر دادند و خواستار خروج ارتش از تحولات سیاسی مصر شدند.

قاهره هم شاهد حضور معترضان در خیابان بود به طوری که در دو منطقه الجیزه و قاهره جدید و اسیوط هزاران معترض به خیابان‌ها آمدند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان با گاز اشک آور به آنها حمله کردند.

مخالفان نظامیان در دمنهور هم دست به تظاهرات زدند و علیه کاندیداتوری السیسی شعار دادند و خواستار بازگشت دموکراسی به کشورشان شدند.

شب گذشته نیز در شهرهای مختلف معترضان به خیابان‌ها آمدند و در حمیات از زندانیان اخوانی در بند نظامیان حاکم دست به تظاهرات زدند.

شهر ناصر در استان بنی سیوف و ناهیا در الجیزه معترضان درحالی که تصاویر محمد مرسی را داشتند در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند

همزمان امروز گروه‌های انقلابی جوانان همچون ۶ آوریل در اعتراض به قانون تظاهرات و لزوم آزادی جوانان دستگیر شده توسط نظامیان از مقابل دفتر اتحادیه صنفی روزنامه نگاران تا میدان «طلعت حرب» در مرکز شهر قاهره تظاهرات می‌کنند تا سیاست‌های پلیسی دولت این کشور را علیه ادامه سرکوب آزادی‌ها در مصر محکوم کنند.

این درحالی است که روز گذشته در پی تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاههای عین الشمس و قاهره، نیروهای امنیتی مصری با استفاده از گاز اشک آور اقدام به پراکنده کردن دانشجویان کردند و ۷ دانشجو نیز دستگیر شدند.