الزهار: به روابط خود با ایران ادامه می‌دهیم

به گزارشافکارنیوز،" محمود الزهار "، عضو ارشد حماس در مصاحبه خود با پایگاه خبری المانیتور، با تاکید بر اینکه یک کارمند حماس نیست، در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش افرادی در جنبش برای اخراجش از حماس، تاکید کرد: ترجیح می‌دهم یک وسیله مناسب برای جنبش باشم، مواضع من در موارد مختلف کاملا واضح و مشخص است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اختلافات در بدنه حماس گفت: برخی اختلاف نظرها و یا بحث‌ها ممکن است پیش بیاید، اما این مسائل با مشاوره حل می‌شود.

وی که در خانه‌اش در نوار غزه این مصاحبه را انجام می‌داد، در بخش دیگری از مصاحبه تاکید کرد: ‌ حماس بسیار مایل است درباره تنش‌های منطقی موضع بی‌طرف داشته باشد، از جمله مسئله جنگ داخلی در سوریه. ما از اراده مردم سوریه حمایت می‌کنیم، اما هیچگاه ادعا نمی‌کنیم که دولت این کشور باید سقوط کند و یا باید با آن مبارزه شود.

وی در ادامه مصاحبه‌اش با اشاره به اینکه فشار بر روی جنبش برای اعلام موضع درباره بحران سوریه باعثشده حماس به طور کامل درباره این کشور اظهارنظری نداشته باشد، هر نوع حمایت جنبش از مخالفان دولت سوریه را تکذیب کرد.

الزهار که به داشتن روابط بسیار قوی با ایران مشهور است، در ادامه افزود: ما باید به روابط خوب خود با ایران به عنوان بخشی از اعتقاد خود مبنی بر ملت اسلامی ادامه دهیم.

عضو ارشد حماس در ادامه به سیاست داخلی فلسطین اشاره کرد و افزود: محمود عباس با مردم خود صادق نیست و تلاش وی برای برگزاری انتخابات یک‌جانبه در سال ۲۰۱۵ بازی جدیدی است که وی قصد دارد با استفاده از آن وجهه خود میان مردم فلسطین را بهبود بخشد، و در شرایطی که اخیرا توافق‌نامه فاجعه‌آمیز خود با اسرائیل درباره صلح را امضا کرده است، بتواند برای این توافق‌نامه مشروعیت به دست آورد.

زهار همچنین اخبار مربوط به کاهش محبوبیت حماس را تکذیب و در عین حال مخالفت خود با گفتگوها میان این جنبش و فتح را اعلام کرد.

پاتک تبلیغاتی علیه انتخابات سوریه با طعم شیمیایی و تبرئه غربی ها از تروریسم تکفیری ها
بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی در قبال تحولات سوریه نشان می دهد که بعد از اعلام دولت سوریه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، اتهام چند هفته پیش مخالفان علیه دولت و ارتش این کشور در استفاده از گاز کلر علیه مخالفان در دستور کار سیاسی و تبلیغاتی این خبرگزاری ها و دولت های متبوع آنها قرار گرفته است و هر روز شاخ و برگ جدیدی به این اتهام داده می شود.

این در حالی است که اغلب همین خبرگزاری ها و دولت های متبوع آنها زمانی که اتهام جدید مخالفان از سوی رسانه های عربستان و قطر مطرح شد سکوت کردند و این نشان می دهد که دولت های غربی در تلاشند از این اتهام به عنوان اهرم فشار علیه دولت سوریه برای منصرف کردن آن از برگزاری انتخابات وادار کنند و بدین ترتیب روند سیاسی سوریه را بار دیگر در مدار نشست های ژنو قرار دهند تا شاید ناکامی های نظامی خود را در عرصه سیاسی جبران کنند.

اما نکته قابل توجه دیگری که به موازات فضا سازی علیه دولت سوریه در استفاده از گاز کلر در خبرگزاری های غربی پیگیری می شود انعکاس اقداماتی است که دولت های متبوع این خبرگزاری ها بخصوص در اروپا برای مقابله با تکفیری های دو تابعیتی شرکت کننده در جنگ سوریه انجام می دهند.

فرانس پرس در گزارشی به نقل از فرانسو اولاند رئیس جمهور دولت متبوع خود نوشت: " فرانسه «همه تدابیر را برای بازداشتن، منع و تنبیه مردان یا زنانی» که به سمت جهاد کشیده شده اند به کار می گیرد. اولاند گفت: " فرانسه از همه توان خود استفاده خواهد کرد و با استفاده از همه فنون از جمله امنیت سایبری با این پدیده مبارزه می کند ". این خبرگزاری در گزارشی دیگر با رویکرد بازدارنده درباره اینکه چه سرنوشتی در انتظار شرکت کنندگان در جنگ سوریه خواهد بود نوشت: " یک خواننده سابق رپ آلمانی که به جهادیها در سوریه ملحق شده بود در انفجار انتحاری شبه نظامیان رقیب کشته شد. دنیس کاسپرت که با نام دسو داگ به خوانندگی رپ در آلمان اشتغال داشت در سوریه نام ابوطلحه الآلمانی را برای خود برگزیده بود ".

همچنانکه ملاحظه می شود فرانس پرس در این گزارش خواسته نشان دهد که همه دو تابعیتی های شرکت کننده در جنگ سوریه از فرانسه نیستند و دیگر کشورهای اروپایی نیز در این ماجرا شریکند. اما آنچه که به چرایی تقارن رویکرد خبرگزاری های غربی در پرونده سازی علیه دولت سوریه در استفاده از گاز کلر علیه مخالفان از یکسو و برجسته سازی تلاش های دولت های متبوع خود در مقابله با تکفیری های دو تابعیتی شرکت کننده در جنگ سوریه از دیگر سو مربوط می شود القای این پیام به مخاطب است که مخالفت دولت های غربی با دولت سوریه به مفهوم حمایت از همه مخالفان دولت سوریه از جمله تکفیری ها نیست.

هدف دیگر سرپوش گذاشتن بر نقش مستقیم و غیر مستقیم این دولت ها در انتقال تکفیری ها از سراسر دنیا از جمله اروپا به سوریه است.