به گزارش افكار به نقل از پرس تي وي ،رامني که به دنبال نامزدي از سوي حزب جمهوريخواه براي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۲ امريکاست، روز پنج شنبه (۱۲ خرداد، دوم مه) در سخناني در نيو همپشاير گفت، ناکامي اوباما در عمل به وعدههاي تبليغاتي خود در زمينه تغيير هزينههاي فدرال و کاهش بيکاري، مردم امريکا را نا اميد کرده است.

این تاجر میلیونر امریکایی مدعی شد، اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، امریکا را به بزرگترین مهد اشتغال­زایی جهان تبدیل خواهد کرد.

رامنی این اظهارات را در آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در ایالت نیو همپشایر مطرح کرد. قرار است انتخابات اولیه احزاب برای انتخاب نامزدها در فوریه ۲۰۱۲ در این ایالت برگزار شود.

رامنی در ادامه سخنانش گفت، با انتخاب اوباما، امریکایی‌ها فرصتی را در اختیار یک تازه­وارد که هیچ کس درباره گذشته‌اش چیزی نمی‌دانست، قرار دادند اما این رئیس جمهور به وعده‌هایش عمل نکرد.

رامنی گفت: " باراک اوباما امریکا را به ورشکستگی کشانده است. "

رامنی برای دومین بار است که تلاش دارد به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شرکت کند.

رامنی که در رقابت‌های حزبی سال ۲۰۰۸ در برابر جان مک کین سناتور ایالت آریزونا شکست خورده است، در سال‌های اخیر با جلب حمایت‌های درون حزبی، خود را برای انتخابات سال ۲۰۱۲ امریکا آماده می کند.

به گفته تحلیل‌گران سیاسی، بزرگترین مشکل رامنی این است که وی به عنوان فرماندار ماساچوست، نوعی بیمه اجباری مطرح کرده بود که بسیار به سیاست‌های بیمه درمانی اوباما که منفور جمهوری خواهان است، شباهت دارد.