هافينگتون پست خبر داد: گروهي که خود را "Lulz Security" مينامد، روز پنج شنبه (۱۲ خرداد، دوم مه) از دور جديد حملات سايبري خبر داد و بخشهاي جزئي اطلاعات شخصي ربوده شده يک ميليون کاربر سوني را در اينترنت پخش کرد.

به گزارش پرس تی وی، این گروه مدعی است که این اطلاعات شامل رمزهای عبور کدبندی شده، نام، آدرس و همچنین تاریخ تولد هزاران نفر است.

این گروه همچنین مدعی شد در هک اطلاعات این شرکت معروف بین­المللی، همه جزئیات مدیر پیکچرز(از جمله پسوردها) همراه با ۷۵ هزار کد موسیقی و ۳.۵ میلیون کوپن موسیقی، ربوده شده است.

هکرها در ماه آوریل موفق شدند اطلاعات بیش از ۷۷ میلیون کاربر شبکه پلی استیشن سونی را در حمله‌ای سایبری بدزدند که این مسأله موجب تعطیلی یک ماهه شبکه پلی استیشن و دیگر خدمات سونی شد.

جرمایا گراسمن از شرکت امنیتی وایت هت گفت، این گونه حملات یکی از مهمترین نقص‌هایی به شمار می‌آید که مدیریت بیشتر شرکت‌ها را به خطر می‌اندازد. تمرکز بر امنیت سایت اولیه شما نظیر سایت خرید، سایت‌های ثانویه را در معرض خطر قرار می‌دهد که اغلب شامل اطلاعات با ارزش مشتریان است.

مدیران اجرایی شرکت سونی ژاپن روز پنج شنبه به شدت از سوی قانون‌گذاران امریکایی مورد انتقاد قرار گرفتند که چرا حمله سایبری سریعا اطلاع داده نشده است.

این گزارش می‌افزاید، اطلاعات بیش از یک ‌صد میلیون کاربر تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته و این شرکت تنها توانسته است خدمات را از سر گیرد.