بازتاب سفر «سرتاج عزیز» به ایران در رسانه‌های پاکستان

به گزارشافکارنیوز،«سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان ظهر دیروز با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد که این ملاقات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های امروز پاکستان داشته است.

هفته نامه نیشن با اشاره به ضرورت توسعه روابط با ایران نوشت، سرتاج عزیز پیام دوستی، برادری و همکاری از سوی نخست وزیر پاکستان را به روحانی ابلاغ کرده و بر تمایل به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های سیاسی، امنیتی و حوزه تجارت تاکید کرده است.

در این هفته نامه آمده است، پاکستان و ایران نیاز به همکاری با یکدیگر برای ثبات، صلح و توسعه منطقه و وحدت امت اسلامی دارند.

روزنامه نوای وقت هم نوشته است، انتظار می‌رود با توجه به رویکرد دولت حسن روحانی روابط دو جانبه و همکاری میان ۲ کشور در طول دوره تصدی ایشان و دولت جدید پاکستان قدرت بیشتری یابد.

نوای وقت همچنین با اشاره به اهداف کلی پاکستان در توسعه روابط با کشورهای همسایه، نسبت به سفر نواز شریف به تهران و افزایش همکاری و استحکام بخشیدن روابط برادرانه بین ایران و پاکستان اظهار خوشبینی کرده است.

روزنامه خبرین نیز نوشت، پتانسیل‌های فراوانی برای ارتقا روابط ۲ کشور وجود دارد که می‌توان از آنها در جهت گسترش مناسبات ایران و پاکستان استفاده کرد و بایستی مکانیسم‌هایی در راستای ارتقا سطح همکاری‌های تجاری در سفر آینده نوازشریف به تهران تنظیم و مورد اجرا قرار گیرد.

روزنامه جنگ نیز با اشاره به سخنان روحانی که گفته بود، پاکستان همسایه‌ای مهم و کشور برادر ایران است و ۲ کشور نیاز به استفاده از این پتانسیل‌های قابل توجه برای پیشبرد اهداف مشترک خود دارند، بر ضرورت تاکید بر همگرایی منطقه‌ای به جای توسعه روابط با کشورهای صاحب قدرت و بیگانه تاکید کرد.

این سفر یک روزه به منظور فراهم کردن مقدمات سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان بوده که قرار است تا پایان ماه جاری انجام شود.

دولت نواز شریف طی یکسال گذشته وزیرامور خارجه نداشته و سرتاج عزیز در تمام مناسبات بینالمللی نقش وزیرخارجه را نیز ایفا کرده است.