گفته ميشود اين کشتي ماهيگيري که از بندري در ليبي به سمت جزيره لامپدوزا ايتاليا در حرکت بود، پناهجويان اتباع کشورهاي شمال افريقا و آسيا را حمل ميکرد.

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اعلام کرده­اند، اعضای گارد ساحلی این کشور، چهارشنبه(۱۱ خرداد، اول مه)، بعد از واژگونی کشتی در حوالی مجمع الجزایر قرقنه تونس، حدود ۶۰۰ نفر را از خطر مرگ بر اثر غرق شدن نجات داده­اند، اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی، پنج­شنبه(۱۲ خرداد)، تلاش­ برای نجات دیگر پناه­جویان متوقف شده است.

فرمانده گارد ساحلی شهر اسفکس درباره این موضوع گفت: " امواج، عملیات امدادرسانی را متوقف کرده است. در صورت بهبود شرایط جوی، شنبه صبح می­توانیم اجساد را از آب بگیریم ".

این کشتی حدود ۳۶ کیلومتری سواحل این جزایر، با مانع شنی برخورد و درپی ازدحام مسافران برای سوارشدن به قایق­های نجات، در آب و هوای طوفانی واژگون شده است.

به گفته مقامات تونسی بیشتر مسافران این کشتی از شهروندان کشورهای جنوب صحرای افریقا بوده­اند. ۲۰۰ تن از اتباع نیجریه­ای این کشتی نجات یافته­اند.

جزیره لامپدوزا در ایتالیا از زمان سقوط دولت زین العابدین بن علی، دیکتاتور مخلوع تونس در اواسط ژانویه ۲۰۱۱ میلادی و نیز گسترش ناآرامی­ها در لیبی، با سیل پناه­جویان مواجه شده است.

به گزارش مقامات ایتالیایی حدود ۴۰ هزار مهاجر از آغاز سال جاری میلادی تاکنون وارد خاک ایتالیا شده­اند.