وزير امور خارجهي آمريكا از ديدار با همتاي اسرائيلي خود در كنفرانس پاريس امتناع ورزيد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشروق - چاپ مصر - آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانس کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی " OECD " در پاریس، خواستار دیدار با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا شد، اما کلینتون درخواست وی را نپذیرفت.

هیچ هماهنگی قبلی برای این دیدار صورت نگرفته بود اما ارتباطات زیادی در جریان برگزاری کنفرانس جهت انجام این ملاقات صورت گرفت و توافق شد ملاقات انجام شود اما کلینتون در آخرین لحظه اعلام کرد که همتای اسرائیلی‌اش را ملاقات نخواهد کرد.

علت این مساله گرایش سیاسی کلینتون در قبال رژیم صهیونیستی است. وی همواره نسبت به رکود سیاسی در روند صلح و مانع‌تراشی دولت نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز ناامیدی کرده است.

لیبرمن تقریبا از زمان انتصابش در این پست با کلینتون دیداری نداشته است و علت این مساله مواضع تند لیبرمن در خصوص روند مذاکرات با فلسطینی‌ها است.

شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد: كلينتون از ۱۰ ماه پيش هيچ نشست يا ملاقاتي با ليبرمن نداشته است و به گفته يكي از چهرههاي سياسي اسرائيل، كلينتون از حاميان مجازات اسرائيل در دو سال گذشته بوده است.