کشف ۱۴۰۰ کیلوگرم تریاک در جنوب افغانستان

به گزارشافکارنیوز،دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در منطقه «گیلان» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان ۵۰ شبه‎نظامی طالبان کشته و ۳۶ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این اطلاعیه، در این عملیات تعدادی زیادی جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت کشور افغانستان در اطلاعیه‎ی دیگری از کشته شدن ۲۴ شبه‎نظامی طالبان، زخمی شدن ۱۳ نفر و از دستگیری پنج نفر دیگر در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «تخار»، «فاریاب»، «قندهار»، «زابل»، «میدان وردک»، «لوگر»، «پکتیکا»، «هرات»، «غور» و «هلمند» در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ۹ حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‎های «لوگر» و «نیمروز» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشف ۱۴۰۰ کیلوگرم تریاک در جنوب افغانستان


دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان ۱۴۰۰ کیلوگرم تریاک را که در یک خودرو جاسازی شده بود از شهر «قلات» مرکز ولایت «زابل» کشف و ضبط کردند.

براساس این اطلاعیه، در رابطه با این اتهام ۳ نفر توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.

هلاکت یک فرمانده شبه‌‎نظامیان طالبان در شرق افغانستان


دفتر مطبوعاتی والی ولایت «پکتیا» در شرق افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «خوشامند» این ولایت، یک فرمانده ارشد شبه‎نظامیان طالبان به نام «نورمحمد نظام خیل» همراه با چهار نفر از افرادش کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، در این درگیری ۳ پلیس افغان نیز زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ۹ شبه‎نظامی طالبان در غرب افغانستان


«شیر آقا الکوزی»، فرمانده پلیس منطقه «اوبی» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در حمله شبه‎نظامیان طالبان به یک پاسگاه امنیتی و درگیری متقابل آن‌ها در این منطقه شش شبه‎نظامی طالبان کشته و ۳ نفردیگر زخمی شدند.

به گفته الکوزی، در این درگیری به نیروهای امنیتی افغان آسیبی نرسید و تعدادی جنگ افزار هم به دست پلیس افتاده است.

از سوی دیگر، «عبدالرئوف رحمانی» سخنگوی ارتش ملی افغانستان در ولایت «فراه» نیز از کشته شدن ۳ شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن پنج نفر دیگر که به یک پاسگاه امنیتی حمله کرده بودند؛ خبر داد.

همچنین «عطاالله خوگیانی»، سخنگوی والی ولایت «میدان وردک» نیز از کشته شدن پنج شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن ۳ نفر دیگر از آن‌ها در منطقه «سید آباد» و «چک» این ولایت خبر داد.

به گفته خوگیانی، در این درگیری یک پلیس افغان نیز کشته شده است.

کشته شدن ۲ غیرنظامی در جنوب افغانستان


«ضیا درانی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‌‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین جاسازی شده در منطقه «معروف» این ولایت ۲ غیرنظامی کشته شدند.

از سوی دیگر «سید سرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» نیز از کشته شدن یک کودک در این ولایت خبر داد.

به گفته حسینی، این کودک حدود چهار روز پیش از سوی آدم‎ربایان ربوده شده بود و برای آزادی آن از خانواده این کودک یکصد هزار دلار درخواست کرده بودند.

وی افزود، در این اتهام چهار نفر از سوی نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.

کشته و زخمی شدن ۳ کارمند امنیت ملی در جنوب افغانستان


«احمد عرب»، سخنگوی والی ولایت «نیمروز» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در یک حمله چهار نفری شبه‎نظامیان طالبان به فرماندهی ریاست امنیت ملی منطقه «دلارام» ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان یک نفر از کارمندان امنیت ملی کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته عرب، در این درگیری هر چهار حمله کننده طالبان نیز کشته شدند.

جان باختن ۱۴ نفر در سیل شمال افغانستان


«محمد نصیر کهزاده»، رئیس اداره و مبارزه با حوادثطبیعی ولایت «بغلان» درشمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بارش باران‌های اخیر در این ولایت ۱۴ نفر را کشته و بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی را تخریب کرده است.

این در حالی است که بر اثر بارش باران‌های اخیر و راه افتادن سیل در چهار ولایت افغانستان، بیش از ۱۵۰ نفر کشته و صدها منزل مسکونی تخریب شده است.

فارغ‌التحصیلی ۲۰۰ پلیس از یک مرکز آموزشی در شمال افغانستان


«عبدالفتاح قاطع» سرپرست مرکز آموزشی تیپ ۲۰۹ «شاهین» به خبرنگاران گفت که ۲۰۰ پلیس افغان پس از یک ماه آموزش تخصصی امروز فارغ‌التحصیل شدند.

به گفته قاطع، فارغ‌التحصیلی این سربازان، کمک بزرگی برای تأمین امنیت شهروندان است و در آستانه انتقال مسئولیت‌های امنیتی این کشور از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان، دستاورد مناسبی نیز در تأمین امنیت افغانستان محسوب خواهد شد.

ربوده شدن ۶ غیرنظامی در شمال افغانستان


«عبدالسلام نزهت»، فرماندار منطقه «دولت آباد» ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که شبه‎نظامیان طالبان شش غیرنظامی و یک پلیس افغان را از این منطقه ربودند.

به گفته نزهت، تا هنوز از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نیست.