احتمال لغو سفر پوتین به فرانسه

به گزارشافکارنیوز،روزنامه «ایزوستیا» اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی از قبل تعیین شده " ولادیمیر پوتین " رئیس‌جمهوری روسیه قرار بود تا در اوایل ماه ژوئن سال جاری به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت هفتادمین سال ورود نیروهای متفقین به شهر نورماندی در زمان جنگ جهانی دوم، به فرانسه سفر کند.

علاوه بر پوتین، " باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا، ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلیس و " دیوید کامرون " نخست وزیر این کشور و " آنگلا مرکل " صدر اعظم آلمان نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

" دمیتری پسکوف "، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در رابطه با وضعیت این سفر به خبرنگار این روزنامه گفت که مقدمات سفر رئیس‌جمهوری به نورماندی فرانسه از قبل برنامه ریزی شده است، ولی ولادیمیر پوتین هنوز تصمیم قطعی برای انجام این سفر را نگرفته است. ولی احتمالا این سفر، برغم مسائلی که به دلیل اوضاع اوکراین در روابط روسیه و کشورهای غربی بوجود آمده، انجام خواهد شد.

پسکوف افزود: «کاخ کرملین دعوتنامه رسمی شرکت در این مراسم را از طرف دولت فرانسه دریافت کرده، ولی تصمیم نهایی در این خصوص هنوز اتخاذ نشده است.»

بحران اوکراین روابط بین روسیه و غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داده و این موضع گیری می تواند در همین چهارچوب مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین

این مقام بلندپایه کرملین همچنین ادآور شد: در صورت انجام این سفر، حتی اگر طرفین در خصوص دیدارهای رسمی بین سران کشورها، از جمله با "فرانسوا اولاند" رئیسجمهوری فرانسه توافق حاصل نکنند، سران کشورها این امکان را خواهند داشت تا در حاشیه مراسم با یکدیگر دیدار کرده و مسائل بین المللی را مورد تبادل نظر قرار دهند.