یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

به گزارشافکارنیوز،روز سه شنبه پس از اقدام توهین آمیز بیش از ۴۰ شهرک نشین در ورود به محوطه و رواق های مسجدالاقصی، نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف این مکان مقدس حصار امنیتی تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست از دروازه المغاربه وارد شدند و بعد از جولان دادن در اماکن مختلف مسجدالاقصی، از دروازه های الاسباط و القطانین عبور کرده و از دروازه السلسله خارج شدند.

این اقدام توهین آمیز پس از فراخوان جریانها و گروه های صهیونیستی برای انجام مراسم و برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در محوطه مسجد الاقصی صورت گرفت.

صدها تن از مردان و زنان ساکن بیت المقدس که کمتر از ۵۰ سال سن داشتند به دلیل بسته شدن مسجد از دیشب؛ صبح امروز موفق به اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی نشدند، و به ناچار در خیابان های اطراف مسجد نماز خواندند.

دهها تن از شهروندان فلسطینی نیز به دلیل وجود حصار امنیتی در اطراف مسجد، نماز مغرب و عشای دیشب خود را در خیابان های نزدیک به ورودی های مسجدالاقصی برگزار کردند.

شیخ "عزام الخطیب" مدیر کل اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی در همین زمینه گفت: نیروهای اشغالگر از عصر دیروز از ورود مردان زیر ۵۰ سال و همه زنان به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.