اسرائیل جاسوسی از آمریکا را تکذیب کرد

به گزارش افکارنیوز، مقامات رژیم‌صهیونیستی روز چهارشنبه به گزارش‌های منتشر شده در مورد جاسوسی اسرائیل از آمریکا واکنش نشان داده و آن را رد کردند.

هفته‌نامه «نیوزویک» روز گذشته با انتشار گزارشی متن اظهارات یک مقام ارشد امنیتی آمریکا در جلسه با اعضای کنگره آمریکا را منتشر کرد. این مقام آمریکایی تصریح کرده بود که اسرائیل سال‌هاست از آمریکا جاسوسی می‌کند و ابعاد این جاسوسی را «تکان‌دهنده» توصیف کرده بود. به گفته این مقام آمریکایی، هیچ متحدی به اندازه اسرائیل از آمریکا جاسوسی نمی‌کند و این فعالیت‌ها اکنون «از خط قرمز عبور کرده است.»

بنا بر این گزارش، خودداری دولت آمریکا از لغو روادید برای اسرائیلی‌ها نیز ناشی از بدبینی به وجود آمده از حجم بالای جاسوسی‌هاست، چراکه ممکن است عوامل اطلاعاتی اسرائیل در پوشش گردشگر به آمریکا سفر کنند.

با این وجود همانطور که انتظار می‌رفت، تل‌آویو اظهارات این مقام آمریکایی را رد کرد و آن را «کینه‌توزانه» خواند. «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در واکنش به این گزارش ضمن «بی‌پایه» خواندن این اظهارات، به رادیو اسرائیل گفته است: «پیش از هر چیز، این‌ها اتهامات کینه‌توزانه‌ای هستند. من با هر نوع جاسوسی از ایالات متحده، چه مستقیم و چه غیرمستقیم موافقت نمی‌کنم.»

پیش از این سفارت اسرائیل در آمریکا، هرچند در ابتدا از اظهارنظر خودداری کرد، اما بعد از اصرار نیوزویک، جاسوسی از آمریکا را رد کرد. آرون ساگی سخنگوی سفارت اسرائیل گفته است: ما واقعیت را که چنین اتهامات غلط و ناراحتکنندهای علیه اسرائیل مطرح میشود، محکوم میکنیم.