اذعان نشریه آمریکایی به قدرت لبنان

به گزارش افکارنیوز، مجله فارین پالیسی در یک گزارش درباره همکاری حزب الله با نیروهای امنیتی لبنان نوشت: همچنان که جنگ در سوریه وارد مرحله تازه‌ای شده است، حزب الله و نیروهای امنیتی لبنان اتحاد کم سابقه‌ای برای مقابله با تهدیدات در این کشور آغاز کرده‌اند.

این گزارش افزود: در ۱۷ آوریل، ارتش لبنان با انتشار خبری از دستگیری یکی از اعضای گروهک «گردانهای عبدالله عزام» وابسته به القاعده خبر داد. بازداشت «بلال کاید» یک پیروزی مهم برای اطلاعات ارتش لبنان و مقابله با افزایش خشونتها در شهرهای شیعه نشین بود که طی ماههای گذشته چندین بار هدف بمبگذاری توسط گروههای مخالف حزب الله قرار گرفته بود.

فارین پالیسی به نقل از یک منبع آگاه لبنانی افزود: اصل داستان اما پیچیده‌تر بود. این عملیات حاصل ماهها همکاری میان سازمانهای امنیتی رقیب در لبنان و حزب الله بود.

همکاری حزب الله با دولت سوریه در بحران سوریه دقیقا یکی از دلایلی بود که گروههای سنی(سلفی) تندرو مقرهای حامیان آنها در لبنان را هدف گرفتند و اکنون نیروهای امنیتی لبنان به نیروهای حزب‌الله برای مقابله با تهدیدات کمک میکنند.

یک مقام اطلاعاتی لبنان که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود گفت: البته ما نمیتوانیم بمبگذاریها و حملات انتحاری با خودروها را متوقف کنیم. اما اگر هدف حفاظت از کشور در مقابله با تهدیدات تروریستی باشد ما مایلیم با همه همکاری کنیم، هرگروه سیاسی یا هر شخصی.