مرگبارترین روز برای دولت موقت اوکراین

به گزارش افکارنیوز، در مرگبارترین روز برای نیروهای امنیتی دولت موقت اوکراین، ۱۶ نفر از نیروهای دولتی در حمله جدائی طلبان کشته شدند. دولت موقت اوکراین روسیه را متهم کرده که با تحریک جدائی طلبان به انجام چنین اقداماتی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز یکشنبه برگزار می شود خلل ایجاد کند.

" آرسنی یاتسنوئیک " نخست وزیر موقت اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست برگزاری یک جلسه اضطراری کرده و گفته که او درباره ارتباط روسیه با حمله خشونت آمیز شواهدی در دست دارد.

این در حالی است که دخالت های کشورهای غری بویژه آمریکا در امور داخلی اوکراین موجب شده تا به رغم گذشت چند ماه از کنار رفتن دولت " ویکتور یانوکویچ "، اوضاع این کشور همچنان ناآرام باشد.

به نظر می رسد که نیروهای نظامی روسیه درحال عقب نشینی از نواحی نزدیک به مرز اوکراین باشند که این مسئله تا حدی نگرانی ها از مداخله نظامی مشابه آنچه در ماه مارس در کریمه رخ داد را کاهش داده است.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در توییتر خود اعلام کرد که فعالیت سربازهای روس در نزدیکی مرز با اوکراین ممکن است به معنای آن باشد که نیروها آماده عقب نشینی می شوند.

کارشناسان می گویند که عقب نشینی حدود ۴۰ هزار نیروی نظامی از مرز اوکراین به کاهش بحران در منطقه کمک می کند.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است، روز یکشنبه ۲۵ مه (۴ خرداد) برگزار شود.