در سوریه در تاریخ ۲ خرداد ۹۳ چه گذشت؟

به گزارشافکارنیوز،مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان انتقاد اولویت‌های راهبردی ارتش، آموزش ۲ هزار تبعه تونسی زیر نظر گروه‌های تروریستی و ضرب الاجل ۱۰ساعته نیروی هوایی سوریه به افراد مسلح دانست.

تحولات میدانی

اولویت‌های راهبردی ارتش سوریه چیست؟


سرلشکر هشام جابر رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های خاورمیانه در تحلیلی به اولویت‌های راهبردی میدانی ارتش سوریه پرداخت و اهمیت راهبردی شهر حمص را تشریح کرد.

۲ هزار تبعه تونسی زیر نظر گروه‌های تروریستی در سوریه آموزش می‌بینند


روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط فاش کرد که حدود ۲ هزار تبعه تونسی خطرناک در پادگان‌های گروه‌های تروریستی در سوریه حضور دارند.

۲۵ کشته در حمله افراد مسلح به تجمع انتخاباتی مردم سوریه در استان درعا


بر اثر حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به تجمع انتخاباتی مردم سوریه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه ۲۵ نفر کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

ضرب الاجل ۱۰ساعته نیروی هوایی سوریه به افراد مسلح برای ترک درعا


نیروی هوایی سوریه به افراد مسلح در استان درعا واقع در جنوب این کشور ۱۰ ساعت فرصت داده است تا این منطقه را ترک کنند.

تحولات سیاسی

چین از وتوی قطعنامه ضدسوریِ فرانسه دفاع کرد


وزارت خارجه چین درباره وتوی قطعنامه ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه تاکید کرد که چنین اقدامی شرایط بحران سوریه را پیچیده‌تر می‌کند.

لاوروف: مرحله انتقالی در سوریه باید با توافق طرفین باشد


وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مرحله انتقالی در سوریه باید با تکیه بر یک راه حل بینابین و بر اساس توافق طرفین صورت بگیرد.

چورکین: ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه راه را برای مداخله نظامی باز می‌کند


نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تلاش برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بینالمللی لاهه، به وحدت اعضای شورای امنیت و تلاشها برای انجام مذاکرات بین سوریها لطمه میزند و با هدف گزینه نظامی صورت گرفت.