ضرب الاجل ۴۸ ساعته حفتر به شبه نظامیان لیبیایی

به گزارشافکارنیوز،" خلیفه حفتر " سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی که از هفته گذشته تاکنون عملیات گسترده ای را تحت عنوان مبارزه با تروریست ها، شبه نظامیان مسلح و افراطی ها با نام " الکرامه " آغاز کرده است، گفت: مردم من را مسؤول مبارزه با تروریسم کرده اند.

وی متعهد شد که اقداماتش در چارچوب خواسته های مردم لیبی باشد.

در چند روز گذشته طرابلس پایتخت لیبی و بنغازی در شرق این کشور شاهد صحنه تظاهرات حمایت آمیز از نیروهای سرلشکر حفتر است.

خلیفه حفتر در بیانیه ای که از تلویزیون الاحرار لیبی پخش شد، خطاب به مردم این کشور گفت: شما اوامری صادر کرده اید که من نمی توانم از پذیرش آن و مبارزه با تهدیدات عقب نشینی کنم.

" محمد حجازی " سخنگوی حفتر نیز شبه نظامیانی را که هنوز به این جنبش نپیوسته اند، تشویق کرد ظرف ۴۸ ساعت به نیروهای حفتر ملحق شوند و یا منتظر مجازات باشند. البته حجازی درباره چند و چون مجازات اطلاعاتی نداد.

از سوی دیگر وزرای خارجه اتحادیه کشورهای " مغرب عربی " در یک نشست اضطراری روز یکم ژوئن در تونس گرد هم خواهند آمد تا تحولات سیاسی و امنیتی لیبی را بررسی کنند.

گروه ۵ + ۵ نیز از طرح لیبی برای برگزاری نشستی با حضور تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه عرب، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ترکیه و آمریکا در روز دوم ژوئن استقبال کرد.

گروه ۵ + ۵ شامل کشورهای غرب دریای مدیترانه یعنی اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، پرتغال و مالت به اضافه کشورهای اتحادیه مغرب عربی یعنی موریتانیا، مغرب، الجزایر، تونس و لیبی است.

" خلیفه حفتر " زمانی از فرماندهان تحت امر " معمر قذافی " دیکتاتور سابق لیبی بود که پس از شکستی خفت بار در جنگ با چاد از قدرت خلع شد؛ وی با آغاز انقلاب مسلحانه لیبی علیه قذافی از تبعیدگاه خود در آمریکا به لیبی بازگشت و به جمع مخالفان و گروه‌های مسلح پیوست.

حفتر هم اکنون تحت عنوان مبارزه با تروریسم در حال جنگ با همسنگران سابق خود است، و حمایت هایی از ارتش و دولت لیبی هم به دست آورده است. نوک پیکان حملات وی، گروه های مسلح افراطی را در بنغازی هدف قرار داده است.

این درگیری ها که از هفته گذشته آغاز شده، صدها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.