انتخابات سوم ژوئن پاسخی به حامیان تروریسم

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری سوریه(سانا) اظهار کرد: عمران الزعبی تاکید کرد: انتخابات سوریه که قرار است در سوم ژوئن(۱۳ خرداد) برگزار شود از این جهت اهمیت دارد که زمینه را برای پایان بحران سوریه در شرایطی که حامیان تروریسم خواه در آمریکا یا اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال طولانی کردن بحران هستند فراهم می آورد.

وی افزود:انتخابات سوریهمطابق قانون اساسی در داخل سوریه و تحت مناطق تحت تسلط دولت سوریه برگزار خواهد شد.

الزعبی بیان کرد: میزان مشارکت سوری های مقیم خارج از کشور در انتخابات بسیار خوب بود و اظهاراتی که از سوی برخی گروه ها و شخصیت های سیاسی لبنانی در واکنش به مشارکت گسترده سوری های مقیم خارج ایراد شد در واقعیت بغض سیاسی این گروه ها را نشان می دهد. زمینه برای بازگشت همه سوری هایی که در خارج از کشور به سر می برند آماده است و دولت سوریه آماده پذیرش آنها و فراهم آوردن شرایط بازگشت شان است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: هدف هجمه علیه سوریه فروپاشی و نابودی توان و نقش عربی - بین المللی و منطقه ای آن است. علت مخالفت تروریست ها با بشار اسد به این سبب است که بشار اسد حافظ سوریه است و در راستای تقویت آن تلاش می کند.

وی افزود: رسانه ها نگاه یکسانی به سه نامزد ریاست جمهوری در سوریه دارند و به موسسات و کارکان دولتی دستورات لازم درباره شرایط یکسان داده شده است. دولت تمام توان خود را به کار می گیرد تا اختلالی در روند انتخابات به وجود نیاد و این انتخابات مثال زدنی و در کمال شفافیت و بی طرفی و نهایت دموکراسی برگزار شود. ۲۰۰ رسانه در داخل سوریه به علاوه هفتاد شبکه تلویزیونی که طی روزهای گذشته وارد سوریه شده اند با نامزدها و مردم در خیابان ها دیدار و گفتگو داشته اند.

وی اعلام کرد: گروه های تروریستی به دنبال برهم زدن انتخابات هستند اما ارادهملت سوریهبر مشارکت گسترده قرار گرفته است و احدی در روز سوم ژوئن در خانه نمی ماند و همه به پای صندوق های رای خواهند آمد نه تنها برای رای دادن بلکه برای مخالفت با تروریسم، قتل و ویرانی و توطئه ای که علیه سوریه در جریان است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: همه سوری هایی که کشورشان را دوست دارند باید به پای صندوق ها بیایند زیرا مشارکت وظیفه ای ملی است و کسانی که فکر می کند رای آنها مهم نیست و پیشرفت و تاخیری به وجود نمی آورد سخت در اشتباه هستند.

الزعبی درباره میانجی گر بین المللی جدید درباره سوریه و تلاش های سازمان ملل در این باره گفت: هر میانجی گر بین المللی باید کاملا بی طرفانه و بر اساس اخلاق با بحران سوریه برخورد کند.اخضر الابراهیمی نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه ویژگی های نادری داشت. وی عملکرد بدی داشت و بی طرف نبود بلکه به دنبال تحقق خواسته های آمریکا و برخی کشورهای منطقه ای بود.