ملک عبدالله خطاب به اوباما: فشار را بر ایران بیشتر کنید

افكار نيوز: منابع آمريكايي:ملك عبدالله در ديدار با اوباما خواستار فشار بيشتر عليه ايران شد
افکار نیوز: منابع آمریکایی اعلام کردند که پادشاه عربستان در دیدار با رئیس جمهور آمریکا به خاطر تحریم اقتصادی بدون نتیجه علیه ایران از واشنگتن انتقاد کرد و خواستار فشار بیشتر علیه ایران شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عبری زبان " معاریو "، " ملک عبدالله " پادشاه عربستان در دیدار با " باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن، خواستار تشدید تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.
منابع آمریکایی در مصاحبه با روزنامه لبنانی " النهار " اعلام کردند که در دیدار پادشاه عربستان و اوباما مسائل بسیاری مانند مسئله عراق، مسئله فلسطین، پیشرفت مذاکرات صلح و همچنین موضوع هسته‌ای ایران وجود داشت که دو طرف به یک توافق مشترک نرسیدند.
این منابع افزودند: پادشاه عربستان در این دیدار از دیپلماسی اوباما علیه ایران انتقاد کرد و به رئیس‌جمهور آمریکا گوشزد کرده است که راه‌های بهتری برای فشار آوردن بر ایران و توقف پیشرفت هسته‌ای این کشور وجود دارد که واشنگتن باید آنها را امتحان کند.
ملک عبدالله در این دیدار همچنین از نتیجه دادن تحریم اقتصادی علیه ایران ابراز تردید کرد و خواستار فشارهای هر چه بیشتر علیه ایران شد.
چندی پیش بنابر اعلام منابع فرانسوی، پادشاه عربستان در جریان دیدار اخیر خود با وزیر دفاع فرانسه در جده، اظهاراتی گستاخانه علیه ایران مطرح کرده بود.
عبدالله در این دیدار گفته است که ایران به همراه رژیم‌صهیونیستی، شایستگی و لیاقت موجودیت در جهان را ندارد.
پادشاه عربستان همچنین از از عملکرد " نوری مالکی " نخست‌وزیر عراق به دلیل نزدیک شدن به ایران انتقاد کرد.
اوباما نیز از پادشاه عربستان به دلیل عدم موضع‌گیری علیه ایران به خاطر گسترده شدن نقش ایران در عراق و همچنین گسترش روابط تهران - بغداد انتقاد کرد.
با وجود اختلاف‌های بسیار در این دیدار، دو طرف قراداد تسلیحاتی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار امضا کردند که بر اساس این قرارداد عربستان تعدادی هواپیمای جت " F - ۱۵ " را از آمریکا خریداری کرده است و واشنگتن نیز متعهد شده است که نگهداری و سرویس‌دهی به تجهیزات نظامی عربستان را برعهده بگیرد.
انتهای پیام / + +