اعترافات بی سابقه آمریکا درباره سوریه

به گزارشافکارنیوز،" سوزان رایس " گفت: آمریکا با ارائه کمکهای " کشنده و غیر کشنده " به مخالفان(گروه‌های مسلح) گامهایی مهم را در سوریه برداشت.
سوزان رایس در مصاحبه با شبکه " سی ان ان " آمریکا، مدعی شد: آمریکا بزرگترین طرفی است که به صورت انفرادی درحال ارائه کمکهای انسانی است، و بیش از ۱.۷ میلیارد دلار هزینه کرده است.

اعترافات بی سابقه آمریکا درباره سوریه


وی ادامه داد: به همین دلیل آمریکا حمایتهایش را از " مخالفان میانه رو " چند برابر کرد و آنها را به سلاح های کشنده و غیر کشنده تجهیز کرد؛ بنابراین ما توانستیم به شهروندان و مخالفان مسلح کمک کنیم.

سوزان رایس تأکید کرد که دولت آمریکا به دنبال همکاری با کنگره برای افزایش حمایت از گروه‌های مسلح سوری است که از ۳ سال قبل در حال جنگ هستند؛ و آمریکا از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ صدها میلیون دلار برای کمکهای کشنده و انسانی هزینه کرده است.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا هفته قبل گفته بود که به دنبال افزایش حمایتها از گروه های مسلح در سوریه است؛ ولی نگرانیهایی درباره بعضی از گروههای درگیر در جنگ سوریه وجود دارد، زیرا بعضی از آنها مانند جبهه النصره با گروههای تروریستی همپیمان هستند و همین نگرانی ها تا کنون مانع از آن شده است که ارائه کمکهای تسلیحاتی کشنده به "انقلابیون" (گروه های مسلح در سوریه) صورت عمومی اعلام نشود.