داعش به دنبال فتنه‌انگیزی در سامرا بود

به گزارشافکارنیوز،" نوری مالکی " تأکید کرد: گروه های جنایتکار در یک اقدام مایوسانه دیگر، به هدف ایجاد فتنه مذهبی میان مردم عراق و روحیه دادن به بازمانده تروریست های تحت محاصره در استان الانبار، تلاش کردند با حمله به بارگاه امامین عسکریین(ع)، عراقی ها را به جنگ با یکدیگر تشویق کنند و به روزهای سیاه پیشین بازگردانند.

وی افزود: واکنش نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی قهرمان عراقی، قویتر و شدیدتر از نیروی تروریست ها بود، و آنها توانستند با توکل بر خداوند این جنایت زشت را که هدف آن از بین بردن اتحاد مردم و بی ثباتی امنیت و ثبات کشور بود، خنثی کنند.

مالکی خطاب به نیروهای نظامی گفت: آن چه که علاوه بر نیروی نظامی، توان شما را افزایش داد بیداری و همکاری اهالی سامرا و نیروهای غیور جنبش بیداری بود که می تواند برای سایر شهرهایی که در معرض تروریسم قرار دارند الگوی خوبی باشد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: این همبستگی و انسجام شهروندان و دستگاههای امنیتی برای مقابله با شر و تروریسم، به تروریست ها فهماند که بعضی شهرهای عراق، مامن تروریست ها نخواهند شد.

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند روز پنجشنبه حمله عناصر گروه موسوم به " دولت اسلامی در عراق و شام "(داعش) به مرقد امامین عسکریین علیهما السلام را خنثی کنند. نیروهای داعش در ابتدای حمله تعدادی از محله های سامرا را تحت کنترل خود گرفتند و ده ها تن از شهروندان و نیروهای پلیس را به قتل رساندند.

وزارت دفاع عراق عصر همان روز با اعلام پاکسازی شهر سامرا، تأکید کرد که دوباره همه مناطق شهر تحت کنترل درآمده است.