نگرانی روسیه از شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارشافکارنیوز،صدای روسیه، وزارت خارجه روسیه با انتشار گزارشی در خصوص ادامه شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کرد: مسکو عمیقا نگران این اقدام مقام های اسرائیلی است. ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مانع بزرگی برای پیشرفت مذاکرات سازش بوده است و چشم انداز راهکار تشکیل دو دولت را با چالش جدی روبرو کرده است.

وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به قوانین بین المللی تاکید کرد: بر اساس قوانین بین المللی ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیر قانونی بوده و این روند باید متوقف شود. ما خواستار آن هستیم تا هرگونه اقداماتی که به ضرر تلاش های انجام شده برای دستیابی به راهکار صلح آمیز حل و فصل تنش در فلسطین است متوقف شود.

وزارت خارجه روسیه افزود: ما بر این باوریم که متوقف شدن ساخت و ساز شهرک در اراضی فلسطینی کمک زیادی به بازگرداندن مذاکرات به مسیر اصلی و فراهم کردن شرایط لازم برای از سرگیری مذاکرات سازش خواهد داشت. روسیه به حمایت خود از تشکیل دولت مستقل فلسطینی ادامه خواهد داد.

وزارت مسکن اسرائیل دو روز پیش اعلام کرد، این رژیم قصد دارد ۱۴۶۶ واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین احداثکند. اسرائیل قصد دارد دولت جدید وحدت ملی فلسطین را که از سوی حماس حمایت می شود تحریم کند. تشکیل این دولت با خشم و نگرانی مقام های تل آویو روبرو شده است. آمریکا و اروپا علی رغم مخالفت اسرائیل آمادگی خود را برای همکاری با دولت فلسطین اعلام کرده اند.

بیش از ۵۰۰ هزار اسرائیلی در ۱۲۰ شهرک صهیونیستی زندگی می کنند. ساخت شهرک های صهیونیست نشین نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است ولی تل آویو با بی توجهی به این قوانین همچنان به ساخت و ساز در این شهرک ها ادامه می دهد. یکی از مهمترین موانع پیشرفت مذاکرات سازش نیز پافشاری اسرائیل بر ادامه شهرک سازی بوده است.