مجالس تفریح یا مدارس تروریسم

به گزارشافکارنیوز،" مها الشهری " در مطلبی در سایت روزنامه سعودی " الوطن " تحت عنوان " مجالس تفریح یا مدارس تروریسم " نوشت:

تصور کن، در حال گفتگوی صمیمانه با دوستانت یا خانواده‌ات هستی یا با یکی از آنها در مجلسی برای سرگرمی و استراحت کودکانت حضور داری، سپس شخصی با محاسن وارد می شود و با سخنانش فضا را به هم می ریزد سپس بدون دلیل عصبانی شده و سازی را که به همراه آورده می شکند، گویی(آن ساز) عامل بحران در خاورمیانه یا گرم شدن زمین بوده است. ناخودآگاه این فکر به ذهن می رسد که او فردی ناتوان و کم عقل است.

این پدیده وحشت آور ادامه دارد و جریان های افراطی بدون مانع، همزمان با تعطیلات مدارس و فعالیت های تابستانی در حال تکرار آن هستند.

سخنان و رفتار تبلیغی این جریان ها به دور از ارزش هایی است که در زندگی باید از آنها بهره برد؛ این اقدامات تلاشی بی ارزش است برای بازگشت به نقطه اول که با سوء استفاده از احساسات مردم و محصور کردن آن در سخنانی خسته کننده و تکراری انجام می شود. خانواده ها و جوانان نیازمند سرگرمی و تفریح هستند، اما دشمنان شادی وضعیتی را بوجود آورده اند که موجب افسردگی می شود، زیرا حق مردم برای لبخند زدن و شادی را قبول ندارند.

جریان های تندرو زمینه ای برای آبادانی زندگی پیدا نکرده اند، و تنها انرژی خود را صرف فشار بر مردم و قیمومیت آنها و مبارزه با لذت بردن آنها می کنند، آن هم به روشی که خودشان به نام دین می خواهند.

هدایت افکار عمومی به این شکل موجب می شود تا شخص تصور کند رفتارش بخاطر ترس از مرگ و بعد از آن نیازمند یک هدایتگر است. جریان های تندرو نیازمند عقلانی کردن گفتمان خود هستند زیرا نقش عاطفی آن در حال از بین رفتن است و این رفتارهای تکراری نشان دهنده بی فایده بودن آن است.

نقش وزارت امور اسلامی در مبارزه با تندروی که حامی بخش تبلیغی و تربیتی است چیست؟ آیا این رفتارهای افراطی مردم را ارشاد می کند؟ این وزارت در مقابل آن چه کاری انجام داده و چه کاری انجام خواهد داد؟ اگرچه بخاطر مسائل امنیتی قوانین علیه تروریسم اجرا می شود اما آثار این تندروی ها تنها به همان لحظه محدود نمی شود بلکه آثار بلند مدت دارد و تلاشی برای بازسازی تروریسم و کاشتن بذر آن در جان کودکان و نوجوانان است.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۶۰۰۵۶۹#sthash.QreP۶ZpR.dpuf