پیام شکارچی به حمله کنندگان به سامرا + تصاویر

به گزارش افکارنیوز، فاضل البرواری، خلبان شیعه و فرمانده یگان طلایی ارتش عراق که دیروز با یورش به حرامیان حمله کننده به سامرا، آنها را از حاشیه حرم امام عسگری تا بیابان های اطراف سامرا بیرون راند، به شیعیان و اهل سامرا وعده داد که تا به هلاکت رساندن آخرین نفر از مهاجمان، دست از تعقیب فراریان برندارد. او خطاب به فراریان داعش اعلام کرد: برای تسویه حساب، در هر نقطه از زمین حضور خواهیم داشت.


پیام فاضل البرواری به تروریست ها


فاضل جمیل البرواری، خلبان شیعه و فرمانده یگان طلایی ارتش عراق ساعاتی پس از بیرون رانده شدن تروریست های داعش از شهر سامرا، در صفحه اینترنتی خود نوشت:


" به مردم ما در سامرا؛ یگان طلایی به سامرا رسید و تروریست ها تا حومه شهر رانده شدند. عملیات تا به هلاکت رساندن تک تک حرامیان ادامه خواهد داشت. "

این خلبان شیعه دیشب اضافه کرد: " تا این لحظه اجساد بیش از ۱۲۲ تروریست که به دست رزمندگان این یگان به هلاکت رسیده اند، جمع آوری شده و هنوز خودروهای آنها در حال سوختن است. سامرا به طور کامل در کنترل ما است و عملیات تعقیب فراریان سرگردان در بیابان ادامه دارد. "

فرمانده یگان طلایی ارتش عراق

صبح روز پنجشنبه ۱۵ خرداد ۹۳ تروریست های گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به قصد تسخیر شهر سامراء و تخریب مرقد مطهر امام علی النقی(علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) به این شهر حمله کردند و با همکاری برخی از عشایر و مقامات خائن شهر در چند نقطه، از جمله پنج مسجد اهل سنت و دو ساختمان دولتی مستقر شده و به سمت حرم پیشروی کردند.


حمله داعش به سامرا

این تهاجم غافلگیرانه، با دفاع محافظان حرم و نیروهای پلیس شهری سامرا مواجه شد و تروریست ها در ۸۰۰ متری حرم متوقف شدند.

تروریستهای داعش پرچم سیاه خود را بر فراز چندین مسجد " سامراء " نصب کردند. آنان همچنین ساختمان مرکز جوانان شهر سامراء را نیز که در ۲ کیلومتری مرقد امامین عسکریین(علیهما السلام) قرار دارد، تحت کنترل خود در آورده و پرچم خود را بر فراز آن قرار دادند. آنها در نهایت توانستند تا ۸۰۰ متری حرم پیش بروند اما دفاع محافظان حرم که با جانفشانی ۵۸ نفر از آنها همراه بود، راه حرامیان را سد کرد.

ساعاتی بعد، ارتش عراق، به ویژه بالگردهای نیروی هوایی و یگان طلایی با فرماندهی فاضل البرواری از راه رسیدند و با تروریست ها درگیر شدند.



دفاع بالگردهای ارتش عراق از سامرا

با حضور نیروهای کمکی ارتش، عناصر داعش، که اغلب آنها را اعضای سابق گارد ریاست جمهوری صدام تشکیل می دهند، تارومار شده و پرچم های سیاه آنها پایین کشیده شد.

عصر همان روز ارتش بطور کامل بر سامرا مسلط شد و شکار نفر به نفر حرامیان آغاز شد.






در ساعات پایانی شب، شهر پاکسازی شد و تعقیب فراریان در بیابان های اطراف سامرا ادامه یافت.


سامرا در استان «صلاح‌الدین» و ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد واقع است و داعش قصد داشت به تلافی شکست هایش در شهر فلوجه و ارتقا روحیه تروریست ها مرقد امامین عسگرین را تخریب کند، اما پس از ناکام ماندن در تسخیر سامرا، امروز جمعه، تلاش کردند به موصل حمله کنند که با هوشیاری ارتش عراق باردیگر شکست را تجربه کردند.