آغاز مانور مشترک نظامی آمریکا و گرجستان

به گزارشافکارنیوز،ایتارتاس اظهار کرد: وزارت دفاع گرجستان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در مانور نظامی مشترک بین ارتش گرجستان و آمریکا بیش از ۳۵۰ تفنگدار آمریکایی از نیروهای مستقر در دریای سیاه حضور دارند.

بر اساس این گزارش ۵۵۰ نظامی ارتش گرجستان نیز در این مانور حضور و مشارکت خواهند داشت. وزارت دفاع گرجستان در ادامه افزود: هدف اصلی از انجام این مانور مشترک تقویت تعامل و همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور و ارتقای مهارت های مربوط به کمک مشترک در عملیات های برقراری و حفظ صلح و ثبات است.

وزارت دفاع گرجستان تصریح کرد: تفنگداران آمریکایی و نیروهای نظامی گرجستان مانورهای منطقه ای برگزار خواهند کرد و نیروهای شرکت کننده در این مانور مهارت های خود در زمینه عملیات های برقراری صلح و امنیت را نشان خواهند داد. ناظران نظامی از فرانسه، ترکیه و رومانی نیز روند برگزاری این مانور را زیر نظر دارند و قرار است مانور نظامی مشترک آمریکا و گرجستان ۱۹ ژوئن یعنی ۱۰ روز دیگر به پایان برسد.

در ۱۲ سال گذشته آمریکا کمک های نظامی زیادی به گرجستان داشته و نیروهای ارتش گرجستان نیز حضور و مشارکت زیادی در جنگ عراق طی سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ داشته اند.