به گزارش افکارنیوز، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ورود نیروهای نظامی ایران به عراق صحت ندارد، گفت که نیروهای مسلح عراق با قدرت با تروریست‌ها به مبارزه برخواسته‌‌‌اند.

خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شده که ایران آماده همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق است.

در پی اقدامات گروه تروریستی داعش در عراق، جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدامات تروریستی، حمایت خود را مردم و دولت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کرده است. در همین راستا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه با هوشیار زیباری همتای عراقی خود تلفنی گفت‌وگو و بر حمایت ایران از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات عراق، عصر پنجشنبه نیز با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، ‌ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه ترکیه، ‌ قطر و امارات تلفنی گفت‌‌وگو کرد.

ظریف در تماس تلفنی با بان کی مون ضمن هشدار نسبت به ماهیت فرامرزی تروریسم تکفیری، بر مسئولیت سازمان ملل در حمایت جدی و موثر از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای ترکیه، قطر و امارات، بر ضرورت وحدت اسلامی، اقدام مشترک و هماهنگ در مقابله با تروریسم و حمایت از دولت و ملت عراق در برابر موج رو به رشد حملات تروریست‌ها تاکید کرد.

در این گفتوگوها، شخصیتها و مقامهای یاد شده، ضمن تشکر از ظریف نسبت به تماس برقرار شده و اعلام اشتراک نظر با وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر خطر فراگیر و جهانشمول تروریسم، دیدگاههای خود را نسبت به مسائل جاری عراق و نحوه کمک به این کشور به منظور پشت سر نهادن شرایط خطیر کنونی بیان کردند.