به گزارش افکارنیوز، " وسام تمیمی " خبرنگار العالم در عراق، با تاکید بر نابودی یک کاروان بزرگ از عناصر مسلح داعش متشکل از ۲۰۰ خودرو که به مقصد سامرا در حال حرکت بود، اظهار داشت: هزاران عراقی برای مبارزه با داعش، همچنان به مراکز مشارکت داوطلبانه در نقاط مختلف استانها مراجعه می کنند.

وی افزود: مرجعیت دینی نجف اشرف از غیرنظامیان عراق خواست تا هرچه سریع تر برای پیوستن به صفوف ارتش عراق داوطلب شوند و فرمودند: هر کسی که جان خود را برای دفاع از کشورش و مقابله با عناصر داعش و دیگر گروه ها تروریست از دست بدهد، شهید است.

تمیمی خاطرنشان کرد که این امر به مرجع شیعیان در نجف اشرف محدود نمی شود، بلکه مراجع اهل سنت نیز بر این امر تاکید کردند و از عراقی ها خواستند تا در مقابل این گروه های مسلح وحدت خود را حفظ کنند.

خبرنگار العالم گفت: برخی اطلاعات امنیتی حاکی از آن است که نیروهای نخبه و دستگاه مبارزه با تروریسم به استان موصل رسیدند و نقشه امنیتی خود مبنی برکنترل جاده ها در استان نینوا و تامین امنیت جاده های ارتباطی میان استان صلاح الدین و استان نینوا را آغاز کردند.

وی توضیح داد که نیروهای عراقی تاکید کردند که استان صلاح الدین را به طور کامل به کنترل درآوردند و این استان اینک کاملا تحت سیطره ارتش عراق است.

تمیمی تصریح کرد: فرماندهی عملیات دجله توانست بیش از ۱۰ خودرویی که سرنشینان آن عناصر مسلح داعش بودند را نابود کند. این عناصر در شمال بعقوبه در استان دیالی کشته شدند. خبرهای دیگر نیز حاکی از درگیری نیروهای عراق با عناصر مسلح داعش در این استان و کشته شدن شمار زیادی از عناصر مسلح است.

وی تاکید کرد: اطلاعات نظامی نیز نشان می دهد که نیروی هوایی عراق بیش از ۲۰۰ خودروی حامل عناصر مسلح داعش که در مسیر خود به سمت سامرا بودند را به طور کامل منهدم کرد.

خبرنگار العالم افزود: در " الانبار " نیز بنا به اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی تک تیراندازهای داعش را هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

تمیمی اظهار داشت: تعداد زیادی از عراقی ها برای مبارزه با داعش، به مراکز مشارکت داوطلبانه در بغداد، بابل، ناصریه، میسان و بصره روی آورده اند.

دانلود فیلم