احتمال حملات هوایی واشنگتن در عراق

به گزارشافکارنیوز،پایگاه خبری دیلی بیست آمریکایی اظهار کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تا کنون به خواست نوری مالکی نخست وزیر عراق برای آغاز حملات هوایی به عراق توجه نکرده و کاری در این خصوص انجام نداده است، از این رو حملات هوایی محدود و فوری که نوری مالکی نخست وزیر عراق از اوباما انتظار داشت و شخص رئیس جمهوری آمریکا نیز علناً در سخنرانی خود وعده انجام آن را داده بود خبری نشده است.

این پایگاه خبری اعلام کرد: اگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نظرش را در این باره تغییر نداده است در کمتر از ۲۴ ساعت آینده جنگنده های آمریکایی بر فراز آسمان عراق دیده خواهند شد و حملات را برضد پایگاه های تروریست های وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام داعش را آغاز خواهند کرد.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه افزود: هم اکنون ارتش آمریکا هواپیماهای بسیار پیشرفته جاسوسی خود از نوع(گلوبال هوک) را که قادر است در ارتفاع بسیار بالا به پرواز در آید را به منطقه آورده است وی می تواند همان کاری را که در جنگ افغانستان انجام داده بود را تکرار کند.

فرماندهان ارتش آمریکا در این باره اعلام کردند: ناو هواپیمابر یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش هم اکنون در نزدیک آبهای ساحلی عراق در خلیج فارس مستقر شده است که بر روی عرشه این ناو ۱۰ فروند جنگنده بسیار پیشرفته ارتش آمریکا قرار گرفته اند.

ژنرال دیوید دیبتولا فرمانده پدافند هوایی ارتش آمریکا در این باره به پایگاه خبری دیلی بیست اعلام کرد: اقدام نظامی احتمالی آمریکا در خصوص عراق باید خیلی فوری آغاز شود، اگر اطلاعات نظامی دقیق به دست آید این عملیات می تواند به سرعت آغاز شود و در کمتر از ۲۴ ساعت آینده می توان این عملیات را آغاز کرد.

یک مسئول سابق ارتش آمریکا هم که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: بی شک حملات را می توانیم در هر لحظه آغاز کنیم اما باید شرایط لوجستیکی و فنی برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش آمریکا برای این جنگ فوری و محدود از افغانستان به منطقه فراهم باشد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که مقامات آمریکایی در چند روز اخیر مواضع ضد و نقیضی را در قبال تحولات اخیر عراق اتخاذ کردند و موضع واحدی از سوی مقامات کاخ سفید در قبال عراق به گوش نمی رسد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که موضع جدی از سوی مقامات آمریکایی در برخورد با داعش به چشم نمی‌خورد.

این در حالی است که منابع خبری عراقی به نقل از منابع عالی رتبه این کشور اعلام کردند: سفارت آمریکا در بغداد پیش از حمله داعش به شهر موصل در استان نینوا از این حمله با خبر بوده است.

شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد: منابع عالی رتبه عراقی براساس اطلاعات محرمانه و اسنادی که به دست آورده اند متوجه شده اند که سفارت آمریکا در بغداد پیش از حرکت داعش و نیروهای حزب بعثمنحل عراق به شهر موصل از این اقدام و قصد آنها مطلع بوده است.
منابع عراقی در این باره تاکید کردند: این یک واقعیت بسیار خطرناک است و نشان می دهد داعشی‌ها برای حمله به موصل از کجا حمایت دریافت می‌کرده‌اند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا به منظور پوشش نقش سفارت آمریکا در بغداد در ماجرای بحران آفرینی داعش در عراق بلافاصله اقدام به محکومیت حمله داعش و حزب بعث عراق به شهرهای مختلف این کشور کرده بود.