حمله داعش به کاروان یک روحانی شیعه

به گزارشافکارنیوز،پایگاه خبری شبکه پرس تی وی اظهار کرد: شبه نظامیان تکفیری در عراق با حمله به کاروان یک روحانی برجسته شیعه در نزدیکی بغداد پایتخت این کشور هشت تن از محافظان وی را کشتند.

شیخ " سامی المسعودی " روز شنبه(۲۴ خرداد، ۱۴ ژوئن) گفت کاروان وی در نزدیکی الاسحاقی واقع در شمال بغداد هدف حمله قرار گرفت.

این حمله درگیری‌هایی را موجب شد که ساعت‌ها به طول انجامید. ده نفر از محافظان نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

المسعودی گفت کاروان وی در مسیر رفتن به شهر مقدس سامرا بود که با درگیری سنگین و غیر منتظره‌ای در نزدیکی الاسحاقی که اخیرا کنترل آن از شبه نظامیان بازپس گرفته شده است، روبرو شد.

المسعودی افزود شبه نظامیان که در مزارع کشاورزی در نزدیکی جاده پنهان شده بودند با مسلسل و سلاح‌های تک تیرانداز حمله‌ای را آغاز کردند. وی افزود این درگیری‌ها از بامداد تا عصر ادامه داشت.

المسعودی خاطر نشان کرد: «نمی‌توانم بگویم من هدف این حمله بودم.»

شبه نظامیان گروه وابسته به القاعده موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در ۱۰ ژوئن در حمله‌ای سریع و غیر منتظره کنترل شهر موصل مرکز استان نینوا را به دست گرفتند. این حمله سقوط تکریت واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غرب بغداد را به دنبال داشت.

از آن تاریخ تاکنون صدها هزار نفر از مردم مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده‌اند.

شبه نظامیان داعش وعده دادهاند به حملات خود به سمت بغداد ادامه دهند. نوری المالکی نخست وزیر عراق با توطئه خواندن اشغال موصل گفت نیروهای امنیتی این کشور با تروریستها مقابله خواهند کرد.