سرویس اطلاعاتی روسیه بشدت ضعیف شده است

افكار نيوز: رسانههاي خارجي: سطح سرويس اطلاعاتي روسيه بشدت كاهش يافته است.
روزنامه های غربی دستگیری «شبکه جاسوسی» روسیه در آمریکا را نشانه کاهش سطح سرویسهای اطلاعاتی روسیه می‌دانند که زمانی رهبران شوروی سابق به نحوه فعالیت آنها افتخار می‌کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری - اینترنتی «راس بالت»، روزنامه های خارجی به این نتیجه رسیده اند که شناسایی و دستگیری «شبکه جاسوسی» روسیه در آمریکا این مسئله را نشان می دهد که سطح فعالیت سرویسهای اطلاعاتی روسیه که در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق باعثافتخار مقامات کاخ کرملین بود، امروزه بشدت کاهش یافته است.
به عقیده تحلیلگران غربی، ماموران اطلاعاتی روسی که در آمریکا افشاء شده اند، دارای تمامی امکانات لازم برای جاسوسی در سطح جهانی بودند. ولی آنها فاقد سری ترین امکانات بودند تا بتوانند به مسکو مراجعت کنند. کارشناسان دستور العملی که مرکز ماموران خود را اعزام می کند، را «پشت سر گذاشتن ناامیدی در آخر بازی فوتبال» نامیده اند.
روزنامه «تایمز» در مقاله ای در این خصوص نوشته است: «اگر افراد دستگیر شده در آمریکا جاسوس بودند، آنها در انجام ماموریت خویش چندان موفق عمل نمی کردند. سازمان اف. بی. آی سالها به دنبال آنها بود، ولی حتی اکنون هم این افراد نه به اتهام جاسوسی، بلکه متهم به جرایم بسیار جدی نظیر پولشویی، جعل هویت و خودداری از به ثبت رسیدن بعنوان ماموران کشور خارجی هستند.»
روزنامه «فاینشنال تایمز» هم می نویسد: «باید امیدوار بود که دستگیری ۱۱ جاسوس روسی در آمریکا منجر به تیرگی مجدد روابط دو کشور نشود. سیاست اخیر «ازسرگیری مجدد روابط» نتایج سازنده ای در پی داشته است: در نتیجه آن پیمان جدید کاهش تسلیحات راهبردی به امضاء رسیده و روسیه از تحریمها در قبال ایران حمایت کرده است و روابط روسیه با کشورهای اروپای مرکزی و حتی با انگلیس هم بهبود پیدا کرده است»
نویسنده این مقاله به روسیه توصیه کرده که از پاسخگویی به این اقدام آمریکا خودداری کند و بجای آن در فکر آن باشد که آیا جاسوسی در آمریکا و اروپا نتیجه قابل توجهی هم داشته یا اینکه همچون گذشته نتیجه آن کم است و در عوض به فکر تعمیق اعتماد باشد.
انتهای پیام / ب.