کاهش تعداد عناصر داعش در موصل

به گزارش افکارنیوز، شمار تروریست های مسلح داعش در استان نینوا بسیار اندک است و اهالی استان به خاطر قطع آب و برق به شدت خشمگین هستند.

به گفته منابع مطلع، داعش اطلاعیه ای موسوم به " سند شهر " که قبلا منتشر کرده بود را لغو کرده است. این سند حاوی دستورات و مجازات شدید شهروندان بود. در میان مجازات های شهروندان در صورت عمل نکردن به دستورات، حتی قطع سر هم مشاهده می شد. داعش اعلام کرده که سند مزبور مناسب با اوضاع موصل نبوده و در انتشار آن شتاب شده است.

به گفته یک منبع خبری در موصل، تروریستهای داعش که دارای تابعیت غیرعراقی هستند، شهر را ترک کرده و امور شهر به دست عناصر داعش که اهل روستاهای مجاور موصل هستند، قرار گرفته است. این افراد در اداره امور بی تجربه اند و تمام موسسات دولتی جز شهرداری و مراکز درمانی تعطیل شده است.

به گفته این منبع، حضور تروریست های داعش در شهر به شدت کاهش یافته و تنها برخی از آنها در یک یا دو دستگاه خودرو تردد می کنند، همچنین موسسات دولتی و بان کها تعطیل شده است.

وی افزود: اهالی شهر موصل از نیروهای ارتش عراق می خواهند با حمله به موصل، این شهر را از سلطه داعش نجات داده و زندگی مردم را به روال عادی بازگرداند.