پادشاه عربستان وارد قاهره شد

به گزارش افکارنیوز، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان لحظاتی پیش وارد قاهره شد تا ضمن اعلام حمایت از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور جدید مصر انتخاب وی را در انتخابات تبریک بگوید.

ملک عبدالله برای گذراندن تعطیلات به مغرب سفر کرده بود و در راه بازگشت به عربستان در قاهره توقف کرد.

بر اساس گزارش الاهرام سیسی، ابراهیم محلب نخست وزیر مصر و سفیر سعودی در فرودگاه قاهره آماده استقبال از عبدالله بن عبدالعزیز هستند.

العربیه اعلام کرد که سیسی در هواپیمای حامل ملک عبدالله به دیدار وی رفت.

صبح امروز یک منبع مسئول در فرودگاه قاهره که خواست نامش فاش نشود، گفت که ملک «عبد الله بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی امشب در حال بازگشت از مغرب به مقصد عربستان در فرودگاه قاهره توقف می‌کند.

وی افزود که قاهره تا کنون هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص سفر رسمی ملک عبد الله به مصر دریافت نکرده است اما مسئولان مصری ابلاغیه‌ای درباره آماده کردن سالن تشریفات برای ورود ملک عبد الله دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، السیسی نیز به فرودگاه قاهره خواهد رفت تا در مدت کوتاه با ملک عبد الله دیدار کند و در این دیدار ملک عبد الله پیروزی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک خواهد گفت و السیسی نیز از پادشاه عربستان به خاطر حمایت از مصر در دوره انتقالی تشکر خواهد کرد.

این سفر ملک عبد الله به قاهره پس از پیروزی السیسی بیانگر حمایت عربستان از رژیم جدید مصر است همچنانکه ملک عبد الله برگزاری کنفرانسی در حمایت از اقتصاد مصر را خواستار شده است.