اقدام جالب شاهزاده عربستانی + عکس

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری النخیل، تصویر شاهزاده عادله دختر پادشاه عربستان در سایتها و شبكههای تلویزیونی موجب امیدواری زنان عربستان شده است به طوری كه آنها امیدوار شدند بالاخره میتوانند از زندان مردان و برخی آداب و رسوم خاص این كشور رها شوند.

بر اساس این گزارش، عادله با ظاهری جدید و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این کشور است و در حالی که تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی ازموهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد. این در حالی است که این مساله موجب خشم اسلام‌گراهای تندرو شده است.




عادله عنوان داشت: پوشیدن روبند به آداب و رسوم باز می‌گردد نه به دین. شما می‌توانید زنانی را ببینید که صورت‌شان یا موهایشان را می‌پوشانند. آنها آزاد هستند. من به شخصه هیچ اعتراضی به حجابی که موها را کامل بپوشاند، ندارم. من معتقدم پوشاندن کامل موها در مقایسه با پوشاندن کامل صورت بیشتر مطابق با اسلام است. اما نمی‌دانم چرا باز در این باره سوالاتی وجود دارد چرا که ما حق انتخاب داریم. عادله معتقد است که نقاب یا روبند در اماکنی که نیاز به تدابیر امنیتی دارد، جایز نیست.
این شاهزاده ادامه ممانعت و مخالفت با اختلاط زن و مرد در برخی اماکن را محکوم کرد و گفت: چرا افراد نمی‌توانند با حفظ احترام متقابل به جنس مخالف باهم کار کنند همانند کار در بیمارستانها یا زمان حج.

این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری کرده است که مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه در دست من نیست.

همسر این شاهزاده فیصل بن عبدالله بن محمد آل سعود، وزیر آموزش وپرورش عربستان است، این در حالی است که عادله با اداره این وزارت‌خانه از سوی همسرش مخالفت کرده است.

روزنامه های عربستان اظهارات امیر فیصل دراین راستا را منتشر كردند. عادله ریاست چندین سازمان خیریه را برعهده دارد و فعالیت اجتماعی گستردهای را نیز دارد. وی رئیس هیات مشورتی در موزه ملی عربستان و رئیس موسسه خیریه ملی برای نظارت بر بهداشت خانواده است و جایزه علمی وانسانی عادله را در زمینه حمایت از كودكان سرطانی تاسیس كرده است.