استعفای طلال ارسلان از دولت میقاتی

به گزارش العالم، ارسلان عصر دوشنبه در یک کنفرانس خبری افزود: با احترام به همه وزراي کابينه نشستن در سمت راست ميقاتي براي من مايه افتخار نيست.

وی، " دروغ ها و فریبکاری میقاتی و تلاش وی برای در تنگنا قرار دادن مقاومت در موارد متعدد را از جمله دلایل کناره گیری زودهنگام از دولت جدید لبنان دانست " و اضافه کرد: نمی توانم شاهد دروغ گویی، نیرنگ ها و فریبکاری ها درباره امور لبنان باشم، بر این باورم حرکت به این روش به مشکلات و فریبکاری های بزرگتری می انجامد.

ارسلان از برخورد نامناسب با وزارتخانه ها تحت عناوین وزارتخانه های کلیدی و غیرکلیدی و تبعیض فرقه ای و مذهبی اظهار تأسف کرد و اظهار داشت: ادعای میقاتی مبنی بر ملی و میهن پرست بودن و اظهار اینکه عرفی در جامعه وجود دارد که براساس آن، وزارتخانه های کشور، دارایی، دفاع و امور خارجه به دروزی ها داده نمی شود، در حالی است که این امر به منزله کودتا علیه میثاق ملی و قرارداد اجتماعی می باشد و نشان می دهد نظام سیاسی لبنان تا چه اندازه سست بوده و در کشور تبعیض فرقه ای و نژادی حاکم است.

اولین عضو مستعفی دولت میقاتی گفت: من نمی توانم در کابینه ای مشارکت کنم که میقاتی مدعی است دروزی ها نمی توانند تصدی وزارتخانه های کلیدی را مطالبه کنند، او نمی تواند موافقت مرا در این زمینه جلب کند زیرا این امر به منزله اقدام علیه زندگی مسالمت آمیزاست.

وی با بیان اینکه حزب متبوعش اعتمادی به دولت میقاتی ندارد، افزود: از نبیه بری رییس پارلمان خواهم خواست تا نام مرا به عنوان اولین سخنران در جلسه رأی اعتماد به میقاتی قرار دهد و به سعد حریری نخست وزیر سابق به خاطر داشتن چنین رقیبی و چنین طرحی تبریک می گویم و این امر نشان دهنده آن است که وی دنباله رو حریری خواهد بود و امیدوارم که در این پیش بینی اشتباه کنم و حریری با اسب سفید به حکومت بازنگردد.

نماینده پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: به میقاتی و دیگران اجازه فتنه انگیزی میان خودم و ولید جنبلاط رییس " جبهه مبارزه ملی " و همچنین ایجاد هرگونه فتنه انگیزی میان قومم را بر سر دستیابی به یک کرسی نخواهم داد.

ارسلان همه طرفدارانش را به سکوت و ماندن در خانه هایشان فرا خواند و اظهار داشت: ما هیچ موضعی علیه ارتش نداریم و ما یک طرح سیاسی مسالمت آمیز داریم که هیچ تفاوتی میان شهروندان کشور قائل نیست و موضع سیاسی خودمان را اتخاذ کرده ایم و از آن عقب نخواهیم نشست، ما در یک کشور دموکراتیک زندگی می کنیم و بازی دموکراتیک نتایجی را به بار خواهد آورد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: هیچ چیزی نمی تواند میان من و مقاومت اختلاف بیندازد و زمانی که موضوع رابطه میان من و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله باشد میقاتی و امثال وی هیچ جایگاهی نخواهند داشت، من به باورهای ملی خودم اعتقاد دارم و هیچ چیزی نمی تواند مرا از آن دور کند و این موضوع جزو اصول است.

ارسلان تصريح کرد: ميقاتي باعث به وجود آمدن فتنه در ميان اعضاي يک ائتلاف و مخالفان شد و اين امري است که هرگز اجازه وقوع آن را نخواهيم داد و آينده همه چيز را مشخص خواهد کرد، من از اينکه ميقاتي بتواند يک پروژه سياسي را در لبنان به وجود بياورد کاملا نااميد شده ام.