سخنگوي ارتش رژيم تلآويو دوشنبه (۲۳ خرداد، ۱۳ ژوئن)، از آغاز عمليات تحقيق و تفحص درباره سرقت موتورهاي جنگندههاي اين رژيم خبر داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل بدون بیان جزئیات بیشتر درباره این روی‌داد، گفت: " پلیس نظامی تحقیقات درباره این مسئله را آغاز کرده است. "

بنابر برخی گزارش‌ها، مقامات نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرده‌اند که قطعات به سرقت‌رفته، موتور جنگنده‌های هوایی اف - ۱۵ و اف - ۱۶ بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعات به سرقت‌رفته لوازم یدکی‌های از رده خارج‌شده‌ای بوده‌اند که احتمالا به دلیل ارزش مادی آن‌ها به عنوان آهن‌آلات قراضه ربوده شده‌اند.

این در حالی است که مقامات ارتش اسرائیل این سرقت را " بسیار جدی " خوانده‌اند.

مقامات تل‌آویو، واشنگتن را از وقوع این سرقت که به گفته برخی گزارش‌ها هنگام ورود اراذل و اوباش به داخل پایگاه تل نوف روی داده است، مطلع کردند.

همچنین، به دلیل وزن سنگین و عظیم‌الجثه بودن این موتورها تاکنون مشخص نشده است که بدون ورود جرثقیل و یا استفاده از خودروهای حمل و نقل مشابه، این لوازم چگونه از پایگاه خارج شده‌اند.

تل‌آویو خرید ۲۰ فروند جنگنده جت اف - ۳۵ ساخت شرکت امریکایی تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی و نظامی " لاکهید مارتین " را به این شرکت سفارش داده است.

شرکت امريکايي لاکهيد مارتين، تامين‍کننده انواع جنگندههاي هوايي اف-۱۶، اف-۲۲ و اف-۳۵ براي رژيم اسرائيل است.